Fot. M. SzymajdaEC Silesia na stacji Warszawa Centralna
Przez kilka dni nie można było kupić żadnego biletu kolejowego do Czech, Austrii, na Słowację czy nawet do Niemiec poprzez stronę internetową czy aplikację PKP Intercity. Problemy z tym kanałem sprzedaży trwają od lat i dotąd nie znaleziono sposobu na stałą poprawę sytuacji. To sytuacja, w XXI wieku, kuriozalna.
Bilet do Czech przez stronę internetową PKP Intercity próbowaliśmy kupić 1 kwietnia, a później 2 kwietnia. Sprawdzaliśmy bilety do Pragi, a później do innych czeskich miast. Po sprawdzeniu połączeń na intercity.pl w każdym wypadku odsyłani byliśmy albo o kasy, albo do aplikacji. Taki sam efekt dało sprawdzanie połączeń do innych europejskich miast – Monachium, Salzburga, Bratysławy czy Ostrawy.
W aplikacji sytuacja wyglądała jeszcze gorzej – pobranie informacji o rozkładzie jazdy trwa bardzo długo, a później przez kolejną minutę lub dwie system „mielił” informacje dotyczące cen biletów. W efekcie po dwóch lub trzech minutach system wypluwał treść dotyczącą braku możliwości dokonania rezerwacji. Tak było dla każdego, wspomnianego wcześniej, miasta.
Po bilet do Czechów, albo do Austriaków
Przez co najmniej dwa dni biletów na pociągi międzynarodowe nie dało się przez polską stronę kupić w żaden sposób. Oczywiście, bilety takie były dostępne w systemie czeskim czy austriackim. Jak PKP Intercity tłumaczy kolejny już blamaż na tym polu?
– Problemy z zakupem biletu międzynarodowego w aplikacji mobilnej wynikały, zależnie od relacji – z trwającej nadal awarii połączenia z czeskim systemem rezerwacji. To wpływa na całkowity brak możliwości zakupu biletu z rezerwacją na pociągi z Czech oraz na pociąg EC131 Batory Warszawa – Praga. Naprawa usterki jest w toku. Ponadto została też wgrana (2 kwietnia – dop. red.) aktualizacja wyszukiwarki połączeń, która spowodowała spowolnione działanie aplikacji – napisał Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Problem goni problem
– W połączeniu z awarią systemu czeskiego miało to wpływ na spowolnione działanie aplikacji mobilnej w zakresie sprzedaży biletów transgranicznych. W godzinach popołudniowych aktualizacja wyszukiwarki została wycofana, co pozwoliło zniwelować problemy – dodał Cezary Nowak.
Od wielu lat PKP Intercity nie jest w stanie doprowadzić sprzedaży biletów na pociągi międzynarodowe do porządku. Problemy zdarzają się regularnie, prowadzą nawet do tego, że na niektóre połączenia bilety przez internet w ogóle nie są sprzedawane. Zmianę tego stanu rzeczy ma przynieść nowy system sprzedaży, który ma pojawić się jeszcze w tym roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.