Prawie 22 mln euro kosztowała modernizacja linii kolejowej Legnica-Miłkowice, która jest częścią trasy E 30 od granicy z Niemcami do granicy z Ukrainą - poinformował w Legnicy Mirosław Siemieniec, rzecznik wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
W czwartek oficjalnie zakończono remont blisko 30 km torów między Legnicą i Miłkowicami. Jest to pierwszy etap modernizacji trasy Legnica-Węgliniec.
W ramach ukończonej w czwartek inwestycji wykonano m.in. przebudowę torów i całej sieci trakcyjnej, kilku stacji i peronów, kilkunastu mostów i wiaduktów, a także rozjazdów oraz urządzeń automatyki kolejowej.
- Dalsza modernizacja linii kolejowej od Legnicy do Węglińca będzie kosztować jeszcze 140 mln euro - powiedział Andrzej Tomaszewski, dyrektor projektu przebudowy E 30.
Linia kolejowa Legnica-Węgliniec (w sumie 146 km torów) jest modernizowana ze środków z unijnego programu ISPA/FS (75 proc.) i z budżetu państwa.
Trasa E 30 stanowi część Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, łączącego Europę Centralną ze Wschodnią. Prace przy jej modernizacji trwają równolegle na różnych etapach od Opola do granicy z Niemcami. Koszt całego przedsięwzięcia to 3 mld zł. Fundusze pochodzą z różnych źródeł, w tym z UE. Prace mają zakończyć się w 2009 roku i do tego czasu cała linia kolejowa ma umożliwić prowadzenie przewozów pasażerskich z prędkością 160 km na godzinę.
- Modernizacja linii spowoduje, że przewoźnicy będą tu mieli taką infrastrukturę, jak w Europie Zachodniej - powiedział Siemieniec.
Trwa także przygotowanie studiów wykonalności dla dalszych odcinków trasy E 30, od Opola poprzez Katowice i Kraków, do przejścia na granicy polsko-ukraińskiej w Medyce.