Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Zakończone prace w Rudzie Śląskiej. Linia nr 1 wraca na swoją trasę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Zakończone prace w Rudzie Śląskiej. Linia nr 1 wraca na swoją trasę
Zakończyła się zasadnicza część prac przy modernizacji torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej. To kolejne zakończone zadanie modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie miasta. Od soboty, 10 maja  wznowiony zostanie ruch tramwajów linii nr 1 w pełnym zakresie.

Prace torowo-sieciowe wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej rozpoczęły się w kwietniu 2013 r. Specyfika jednotorowego odcinka sieci tramwajowej spowodowała, że konieczne było zawieszenie ruchu liniowego. Ostatni tramwaj przejechał starym torem 7 kwietnia 2013 r., a pierwszy po zupełnie nowym torowisku przejedzie 10 maja 2014 r. Po 13 miesiącach prac pasażerowie znów będą mogli korzystać w pełni z linii nr 1.

Przez ten czas wykonawca prac – konsorcjum firm NDI i Balzola – zdemontował stare torowisko, wybrał ziemię, wybudował nowy system odwodnienia, ułożył podbudowę, przebudował tunel pod linią kolejową i wybudował nową kładkę dla pieszych w rejonie tunelu. W ostatnim etapie ustawione zostały nowe słupy i rozciągnięto sieć trakcyjną, ułożone nowe torowisko, wybudowane platformy przystankowe i przebudowane przejazdy drogowo-torowe. – Do wykonania zostały już tylko drobne prace wykończeniowe i porządkowe, które nie będą przeszkadzać w prowadzeniu ruchu, zatem tramwaje mogą wrócić na swoją trasę – podkreśla dyrektor ds. inwestycji Tramwajów Śląskich Andrzej Bywalec.

Od soboty 10 maja 2014 r. linia nr 1 znów będzie kursować na swojej stałej trasie od zajezdni w Gliwicach przez Zabrze do pętli w Rudzie Śląskiej Chebziu. Dzięki przeprowadzonym pracom znacznie poprawi się komfort podróży. – Zdecydowanie obniży się energia wibro-akustyczna wydzielana przez jadące tramwaje. Będzie zatem znacznie ciszej i wygodniej, a przy tym bezpieczniej - zaznacza dyrektor Bywalec. Prace modernizacyjne odcinka wzdłuż ul. Zabrzańskiej kosztowały nieco ponad 14 mln zł. netto i były elementem Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5