Trwający od dwóch lat pierwszy etap modernizacji stacji Gdynia Główna, stanowiący część wielkiej przebudowy całej linii kolejowej E 65, Warszawa - Gdynia, dobiegł końca.
Zakres prac obejmował trzy rejony stacji Gdynia Główna: wjazd od strony Wejherowa, wjazd od strony Gdańska oraz rejon nastawni „GO”. Wymienione zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz nawierzchnia torowa z podtorzem i odwodnieniem. Wyremontowano i zmodernizowano budynek nastawni „GO” oraz wyposażono go w nowoczesny system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym typu „EBIILOCK 950”, zmodernizowano 2 wiadukty kolejowe, 1 przejście pod torami dla pieszych i 2 przepusty oraz wybudowano przejazd kolejowy, umożliwiający dojazd do nastawni. W sumie przebudowano 13 km sieci trakcyjnej, 5,7 km toru, 45 rozjazdów.
W 2010 roku rozpocznie się drugi etap modernizacji stacji, który obejmie swoim zakresem w szczególności: przebudowę wszystkich peronów na stacji wraz z budową wiat peronowych oraz wind dla osób niepełnosprawnych, modernizację przejścia podziemnego dla pieszych łączącego budynek dworca z ulicą Morską, przebudowę nawierzchni torowej z podtorzem i odwodnieniem,a także budowę 500 m ekranów akustycznych i dobudowę przęsła wiaduktu kolejowego w związku z dobudową drugiego toru na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Planowany termin zakończenia inwestycji przewidziano na rok 2013.
Efekt pierwszego etapu modernizacji stacji to przede wszystkim zwiększona prędkość pociągów przejeżdżających przez stację: z 40 do 60 km/h, co wpłynie na poprawę płynności ruchu pociągów i skrócenia czasu ich przejazdu. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze i komputerowym urządzeniom sterowania ruchem poprawi się bezpieczeństwo. Zmniejszy się również poziom hałasu i drgań, a to z kolei wpłynie korzystnie na środowisko naturalne. Dzięki modernizacji podróż będzie komfortowa, bezpieczna i przede wszystkim szybsza.
Projekt jest współfinansowany w 84% ze środków Unii Europejskiej i w 16% ze środków Budżetu Państwa.

* Fot. PKP SA.