Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?
fot. Grager, domena publicznaPociąg z Żagania do Legnicy w Małomicach
Czy wkrótce pociągi kursujące pomiędzy Żaganiem a Legnicą pojadą na początkowym odcinku trasy szybciej niż 80 km/godz.? Oczekiwany remont infrastruktury z dużym prawdopodobieństwem będzie odsunięty w czasie. Na razie zarządca infrastruktury kolejowej nie ma bowiem żadnego pewnego źródła jego finansowania.

Plany inwestycyjne z roku 2014 zakładały modernizację ważnej dla południowej części województwa lubuskiego linii kolejowej nr 275 na odcinku Miłkowice – Żagań. Trasa stanowiąca podstawowy korytarz łączący Żary i Żagań z Dolnym Śląskiem wciąż nie doczekała się jednak gruntownego remontu. Jak informuje nas zarządca infrastruktury, losy tej inwestycji nie są na obecnym etapie pewne.

Inwestycja wciąż tylko na liście rezerwowej

– Linia kolejowa nr 275 na odcinku Legnica – Żagań – Bieniów zapewnia sprawny i bezpieczny ruch pociągów – zastrzega przy tym Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi on, że na dwutorowym odcinku pomiędzy Legnicą a Miłkowicami prędkość maksymalna wynosi 160 km/godz. Z Miłkowic przez Leszno Górne i Żagań do Bieniowa można natomiast jechać 80 km/godz.

Na utrzymanie rozkładowej prędkości przejazdu ma pozwalać także stan techniczny torów na stacji Żagań. Przedstawiciel zarządcy infrastruktury zapewnia nas też, że na bieżąco są tam prowadzone niezbędne prace utrzymaniowe. – Odcinek trasy pomiędzy granicą województw dolnośląskiego i lubuskiego a Żaganiem jest natomiast częścią projektu rezerwowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego „Rewitalizacja linii kolejowych ne 14 na odcinku Żagań – Żary – Forst oraz nr 275 na odcinku granica województwa – Żagań – wskazuje nasz rozmówca.

Spore zainteresowanie nowym połączeniem dalekobieżnym

Żadnych prac nie planuje się natomiast na dalszym odcinku trasy biegnącej przez Jasień i Lubsko do Gubinka i dalej przez granicę niemiecką do tamtejszego Guben. – Między Bieniowem a Gubinkiem trasa nie jest obecnie wykorzystywana – stwierdza Radosław Śledziński. Z Żagania do Bieniowa prowadzony jest wyłącznie ruch pociągów towarowych.

Fragment z Żagania do Legnicy od grudnia 2019 r. jest zaś obsługiwany przez kolej dalekobieżną. PKP Intercity uruchomiło bowiem wówczas pociąg TLK „Konopnicka” z Zielonej Góry do Warszawy przez Żary, Żagań i Wrocław. [Przed pandemią koronawirusa] połączenie cieszyło się zainteresowaniem podróżnych – ocenia Zespół Prasowy PKP Intercity. Spółka nie odpowiedziała na nasze pytanie, czy w przyszłorocznym rozkładzie jazdy zamierza wzmocnić obsługę Żagania. Informacje o kolejnym rocznym rozkładzie będą podawane bliżej daty jego wejścia w życie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Modła: Zlikwidowanie mijanki ma negatywne konsekwencje

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Modła: Zlikwidowanie mijanki ma negatywne konsekwencje

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5