Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czynny drugi tor między Kolinem a Stargardem i nowy przystanek Witkowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
01-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czynny drugi tor między Kolinem a Stargardem i nowy przystanek Witkowo
fot. PKP PLKPrzystanek w Witkowie
Między Kolinem a Stargardem na linii Poznań - Szczecin pociągi jeżdżą po drugim ze zmodernizowanych torów. W Witkowie powstał też nowy peron.

Jak informują PKP PLK, na przystanku w Witkowie koło Stargardu pasażerowie korzystają z drugiego już przebudowanego peronu. Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe przy nowych wiatach. Będą one gotowe do końca czerwca.

Pomiędzy Szczecinem a Poznaniem nowe perony gotowe są już, m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach, Miałach, Podleścu, Dobiegniewie, Bierzwniku, Słonicach, Choszcznie, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe między Poznaniem a Krzyżem, Krzyżem a Dobiegniewem, Słonicami a Stargardem oraz Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Obecnie wykonawcy pracują na odcinku Rębusz – Słonice oraz na stacji Stargard. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizowane są również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe.

Szybciej między Poznaniem a Szczecinem

Dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych dopuszczeń, najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Procedury, związane z uzyskaniem nowych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji, są sukcesywnie składane do Urzędu Transportu Kolejowego wraz z postępem inwestycji.

Z prędkością 160 km/h pociągi mogą już jeździć na odcinku między Poznaniem a Wronkami. Zwiększa się przepustowość linii – możliwy jest przejazd coraz większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewnia również lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększyły bezpieczeństwo.

Większość prac już za nami

Większość zasadniczych prac na całej trasie zrealizowana została do końca 2023 roku. Wykonawcy prowadzą jeszcze prace m.in. na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie prac zasadniczych do końca 2024 roku) i na odcinku Rębusz – Słonice wraz ze stacją Słonice (planowane zakończenie prac zasadniczych na przełomie III i IV kwartału 2024). Inwestycja warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK wprowadza letnią korektę rozkładu jazdy

Pasażer

PLK wprowadza letnią korektę rozkładu jazdy

informacja prasowa PKP PLK 01 czerwca 2024

ED74 na Zakopiance? PKP PLK o rozmowach z PKP Intercity

Pasażer

Z nowych peronów w Kolinie i Morzycy

Pasażer

Z nowych peronów w Kolinie i Morzycy

PKP PLK 14 kwietnia 2024

Prace na liniach nr 15 i 16 Łódź – Zgierz [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

PLK wprowadza letnią korektę rozkładu jazdy

Pasażer

PLK wprowadza letnią korektę rozkładu jazdy

informacja prasowa PKP PLK 01 czerwca 2024

ED74 na Zakopiance? PKP PLK o rozmowach z PKP Intercity

Pasażer

Z nowych peronów w Kolinie i Morzycy

Pasażer

Z nowych peronów w Kolinie i Morzycy

PKP PLK 14 kwietnia 2024

Prace na liniach nr 15 i 16 Łódź – Zgierz [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5