15 grudnia przy peronach nowego przystanku kolejowego Radziszewo zatrzymają się pierwsze pociągi do Szczecina i Gryfina. Inwestycja jest częścią „programu przystankowego”. Jej efektem będzie lepsza dostępność kolei i wygodniejsze podróże pociągiem.
Nowy przystanek został wybudowany w Radziszewie w okolicach ulicy Topolowej, na linii kolejowej 273 (Magistrala Nadodrzańska) między Gryfinem a Szczecinem. Na peronach zamontowano wiaty, ławki i stojaki rowerowe, a także energooszczędne oświetlenie LED, tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni i ścieżek naprowadzających.
Budowa przystanku Radziszewo kosztowała ponad 5,4 mln zł. Obok niego zarządca infrastruktury zamierza
wybudować również parking "Parkuj i Jedź". Będzie miał on 6 miejsc postojowych, w tym 1 dla osób o ograniczonej mobilności.
Budowa przystanku była elementem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. W skali całego kraju przewidziano budowę lub modernizację 214 przystanków kolejowych za ponad 1 mld zł i ponad 100 parkingów przy stacjach oraz przystankach za 88 mln zł. W województwie zachodniopomorskim lista podstawowa programu obejmuje 11 lokalizacji: Koszalin Politechnika, Koszalin Wschodni, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Radzikowo, Świdwin Zamek, Szczecinek Bugno, Recz Pomorski, Łubowo, Złocieniec, Radziszewo i Szczecinek. Spośród nich czynne są już obiekty w Koszalinie, Świdwinie, Szczecinku i Kołobrzegu oraz zmodernizowane perony na stacji w Łubowie, Złocieńcu i na przystanku Recz Pomorski.
Linia 273 na odcinku Szczecin – Gryfino będzie częścią planowanej
Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Niestety, jak pisaliśmy w ubiegłym roku, zarządca infrastruktury nie wykorzystał okazji do skoordynowania inwestycji przystankowej z
budową mostu na Regalicy w Szczecinie Podjuchach, co przełożyło się na dłuższe zamknięcia torowe.