Po siedmiu miesiącach przerwy na swoja stałą trasę w Zabrzu wrócił tramwaj linii nr 3. Zakończyły się prace modernizacyjne, torowisko przeszło ostatnie szlify i wszystkie konieczne odbiory i od soboty 7 grudnia 2013 r. znów można korzystać z tramwaju nr 3 na całej trasie.
Remont torowiska w ul. 3 Maja w Zabrzu przebiegł sprawniej niż zakładano. Dzięki temu możliwe jest wznowienie ruchu tramwajowego blisko dwa miesiące przed terminem. – Od początku po cichu liczyliśmy, że wykonawca prac będzie w stanie zakończyć modernizację przed umownym terminem przypadającym na koniec stycznia 2014 roku, ze względu na spore utrudnienia w ruchu samochodów w centrum Zabrza. Udało się, a cieszy nas to tym bardziej, że ułatwi to życie również pasażerom “trójki”, którzy zimą nie będą już musieli przesiadać się do autobusów komunikacji zastępczej – mówi rzecznik spółki Tramwaje Śląskie Andrzej Zowada.
Od soboty 7 grudnia 2013 r. została przywrócona stała trasa linii tramwajowej nr 3 od pętli w Makoszowach do pętli w Mikulczycach. Jednocześnie zlikwidowana została zastępcza linia autobusowa T-3.
Zmieniła się nazwa jednego z przystanków – dotychczasowy przystanek Zabrze Park Świerczewskiego zmienił nazwę na Zabrze Park Pileckiego. Nowy rozkład jazdy jest już dostępny na stronie KZK GOP.
Modernizacja torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja w Zabrzu jest jednym z zadań realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu pn.: “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Prace w Zabrzu realizowała firma ZUE, a ich wartość przekroczyła 10,3 mln złotych netto.