Koleje Mazowieckie od nowa rozpisały przetarg na wykonanie czynności 4 poziomu utrzymania z modernizacją obu posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EW60. W jednostkach zlikwidowane zostaną dodatkowe pary drzwi na człon.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 2 napraw poziomu 4 utrzymania z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EW60. W zakresie naprawy jest malowanie pudła, wymiana uszkodzonych i zużytych elementów, w tym, np. szyb, zamontowanie nowego typu drzwi wejściowych do kabiny maszynisty, przeniesienie nagrzewnic przedziałów pasażerskich na wagonie S z dachu na podwozie.
Oprócz tego, specyfikacja zakłada montaż dwóch pionowych poręczy w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, przygotowanie dwóch miejsc dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, na wagonie z pochylniami, demontaż dotychczasowych pochylni najazdowych, a w przedsionku sąsiadującym z WC zainstalowanie dwóch nowych pochylni dla niepełnosprawnych po obu stronach.
Natomiast w ramach modernizacji układ rozruchu zostanie przebudowany z czoperowego na falownikowy, a silniki prądu stałego zastąpione asynchronicznymi. Pozwoli to jednostkom uzyskać przyspieszenie rzędu 0,8-1,1 m/s2 i prędkość maksymalną 120 km/h. Układ sterowania całymi ezt będzie mikroprocesorowy. Pojazdy stracą też swój największy wyróżnik - modernizacja zakłada likwidację czterech skrajnych par drzwi w każdym członie. Obecnie pojazdy mają ich osiem na człon, co zapewnia błyskawiczną wymian pasażerów.
Po modernizacji pociągi otrzymają zamiast nich okna i dodatkowe miejsca siedzące. W drzwiach zostaną zamontowane stopnie, zlikwidowana zostaną też drzwi do kabiny maszynisty z wnętrz składu. W pociągach pojawi się monitoring, system informacji pasażerskiej i "ciepły guzik".
Wykonawca ma wykonać naprawy poziomu 4 utrzymania z modernizacją 2 EZT EW60 w terminie nie dłuższym niż do dnia 31 grudnia 2013 r.,