Partnerzy serwisu:
Pasażer

Za rok w 3 godziny i 10 minut pociągiem z Krakowa do Wrocławia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Za rok w 3 godziny i 10 minut pociągiem z Krakowa do Wrocławia
Relacja Kraków – Wrocław – Kraków, z uwagi na stan magistrali E 30 oraz opóźnienia w pracach modernizacyjnych, dla pasażerów jest obecnie mało konkurencyjna. Za rok ma się to zmienić. PKP Intercity i PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają skrócenie czasu przejazdu do 3 godzin i 10 minut. To czas porównywalny z przewoźnikami autobusowymi.  

Najszybszy pociąg z Krakowa do Wrocławia jedzie obecnie 5 godzin i 12 minut (Interregio spółki Przewozy Regionalne), natomiast TLK (PKP Intercity) 5 godzin 32 minuty. Porównując tylko czasy przejazdu, połączenia kolejowe pomiędzy tymi miastami nie są konkurencją dla przewoźników autobusowych. Oferują oni dużo połączeń bezpośrednich (bez postoju w Katowicach czy Opolu) i czas przejazdu rzędu 3 godzin i 10 minut ,a bilety z ceną nie większą niż np. 32zł.

Zapewnienie czasu przejazdu pociągów z Krakowa do Wrocławia na poziomie 3 godzin i 10 minut ma nastąpić poprzez wykorzystanie linii kolejowych remontowanych obecnie w ramach „Protezy koniecpolskiej” pomiędzy Włoszczową a Opolem (linie nr. 62 i 144, Włoszczowa – Opole), przez Częstochowę z pominięciem Katowic. Takie rozwiązanie (na razie w kontekście EuroCity „Wawel”) zapowiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Pociąg EuroCity „Wawel”, kursujący obecnie z Wrocławia do Hamburga, pojedzie ponownie do Krakowa, po zakończeniu prac remontowych pomiędzy Włoszczową a Opolem. Umożliwi to skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Wrocławia do 3 godzin i 10 minut. Zapowiedzi co do czasu przejazdu w wspomnianej relacji potwierdził Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych oraz Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

– Po rewitalizacji ciągu linii kolejowych Opole – Fosowskie – Częstochowa – Koniecpol – Włoszczowa zakładamy, że czas przejazdu na trasie Wrocław – Częstochowa – Kraków wyniesie 3 godz. 10 min. Będzie to możliwe od grudnia 2014 roku. Sądzimy, że może to stanowić atrakcyjną ofertę dla przewoźników – powiedział Maciej Dutkiewicz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Tabor i technika

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Roman Czubiński 23 kwietnia 2025

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Zobacz również:

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Tabor i technika

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Roman Czubiński 23 kwietnia 2025

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5