PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Katowicach zawarł umowę na przebudowę trzech peronów stacji Katowice.
Obecnie na ukończeniu są prace w obrębie peronu nr 1, zaś po ich ukończeniu rozpoczną się prace na kolejnych trzech peronach oraz pozostałych elementach infrastruktury kolejowej stacji Katowice w następującym zakresie:
- odbudowa nawierzchni kolejowej i wzmocnienie podtorza,
- rewitalizacja konstrukcji przejść pod torami,
- odbudowa/wykonanie i montaż wiat peronowych na peronach: 1, 2, 3 i 4,
- zabudowa zadaszenia międzytorzy,
- przebudowa schodów: zejść z peronów do przejścia zachodniego i wschodniego,
- przebudowa krawędzi i nawierzchni peronów 2, 3 i 4,
- wykonanie fundamentów pod wiaty,
- zabezpieczenie sześciu szybów dźwigów towarowych,
- przebudowa instalacji wodociągowej, p-poż, kanalizacyjnej, odwodnieniowej i kablowej w obrębie peronów 2, 3, 4 oraz ciepłociągu,
- przebudowa budynku posterunku dyżurnego ruchu na peronie 3,
- montaż w przejściu środkowym trzech dźwigów platformowych na perony 1, 2, 3 dostosowanych do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przebudowa istniejących schodów ruchomych i schodów granitowych na nowe, dwukierunkowe schody ruchome,
- przebudowa instalacji elektroenergetycznych,
- przebudowa sieci trakcyjnej nad torami 1-10,
- budowa kanalizacji kablowej wielootworowej,
- wymiana sygnalizatorów i przytorowych elementów urządzeń sterowania ruchem kolejowym przy torach,
- przebudowa systemu informacji wizualnej podróżnych,
- przebudowa systemów: sygnalizacji czasu, informacji akustycznej i telewizji użytkowej do obserwacji peronów i przejść pod torami,
- budowa dźwiękowego systemu ostrzegania na stacji.
Celem modernizacji infrastruktury jest poprawa bezpieczeństwa podróżnych oraz usprawnienie obsługi komunikacyjnej na stacji Katowice. Na mocy umowy podpisanej w dniu 22 sierpnia 2011 roku kontrakt o wartości 60 977 619,00 zł brutto zrealizuje Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych z Krakowa. Zadanie będzie finansowane ze środków budżetowych oraz ze środków własnych PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace zostaną wykonane do końca 2012 roku.