Według dokumentu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, przewidziane jest dofinansowanie dla pociągów na trasie Wrocław - Drezno tylko do końca maja przyszłego roku - alarmuje Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Czy to oznacza, że już niedługo zniknie bezpośrednie połączenie kolejowe z pomiędzy oboma miastami?
Jak można przeczytać w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu na udzielenie "Świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego - wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych w województwie dolnośląskim w terminie od 1 stycznia 2013 do 31 grudnia 2013 r.", w tabeli zawierającej wykaz linii komunikacyjnych i założenia do rozkładu jazdy (liczba par pociągów), przy trasie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - Goerlitz - (Dresden) widnieje dopisek, iż dotyczy to tylko okresu do 31 maja 2013 r.
Swego oburzenia tym faktem nie kryje Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych: "KODLK dotarło do oficjalnych założeń dotyczących świadczenia usług w zakresie zbiorowego transportu publicznego wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych w województwie dolnośląskim w terminie od 1 stycznia do 31 grudnia 2013. Niestety z informacji uzyskanych w tym dokumencie wynika, że pociągi relacji Wrocław - Dresden Hbf pojadą tylko do 31 maja 2013. Co za tym idzie sprawdził się czarny scenariusz i nasze wcześniejsze przypuszczenia świadczące o likwidacji tego wspaniałego połączenia kolejowego. W związku z powyższym od 1 stycznia nowego roku zaczną się działania zmierzające do obrony pociągów w tej relacji. Liczymy na Państwa pomoc i zaangażowanie. O planach związanych z obroną Wrocław - Dresden poinformujemy na początku 2013 roku" - czytamy na stronie Komitetu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego uspokaja jednak - jak wskazuje Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury, samorząd wskazuje datę 31 maja nie jako dzień rozwiązania połączenia, ale jako dzień gdy w opinii Urzędu zakończy się możliwość finansowania z budżetu województwa. UMWD pragnie, aby jako połączenie międzynarodowe, było ono utrzymywane z budżetu centralnego. Więcej na ten temat - tutaj.
Połączenia o których mowa ruszyły 1 marca 2009 r. Dziennie w tej relacji kursują 3 pary pociągów. Trasę pokonują w trzy i pół godziny. Pociągi Drezno - Wrocław zastąpiły dotychczasowe, związane z przesiadkami w Görlitz połączenia skomunikowane między składami należącymi do Deutsche Bahn i pociągami Przewozów Regionalnych.