PKP Intercity zareagowało na liczne uwagi klientów dotyczących problemów z zakupem biletów na połączenia z i do stolicy poprzez portal intercity.pl. Wynikały one ze zmian w odjazdach pociągów na terenie stolicy.
Od marcowej korekty rozkładu jazdy plan odjazdów i przyjazdów pociągów w Warszawie uległ mocnym zmianom. Przyczyną jest generalna przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, która wymusza kierowanie części z nich przez Warszawę Gdańską, z pominięciem dworca Centralnego. Niektóre pociągi, kursują z kolei wyłącznie z Warszawy Wschodniej.
Za zmianami nie nadążyła jednak wyszukiwarka połączeń na intercity.pl, w której do oznaczania stacji odjazdów i przyjazdów trzeba było stosować konkretne miejsce odprawy. Skutkowało to tym, że pasażer poszukujący np. pociągu z Warszawy do Łodzi, musiał oznaczyć konkretną stację wyjazdową, np. Warszawę Centralną. W związku z tym pozbawiony był informacji i możliwości kupna biletów na te z pociągów, które odjeżdżają np. z Warszawy Gdańskiej. Co ciekawe – możliwość oznaczania miasta, a nie konkretnej stacji od dawna działa w wyszukiwarkach stworzonych przez PKP Informatyka (np. old.rozklad-pkp.pl czy Bilkom2).
Po kilkunastu dniach PKP Intercity wprowadziła możliwość wyboru miasta wyjazdu, zamiast konkretnego przystanku. Teraz możemy wybrać po prostu „Warszawę” lub „Łódź”, skąd pociągi do Warszawy również odjeżdżają z różnych stacji.
– W ostatnich dniach wprowadziliśmy kolejne udogodnienie w systemie sprzedaży. Łatwiejsze będzie planowanie podróży z lub do Warszawy, Krakowa, Łodzi oraz Częstochowy. Usprawnienie zostało wprowadzone w obszarze wyszukiwania połączeń – oprócz konkretnych stacji w tych miastach można wybrać „dowolną stację” – poinformowała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Nie zanosi się natomiast na zmiany w honorowaniu biletów pomiędzy przewoźnikami
na okres prac prowadzonych na Warszawie Zachodniej i linii średnicowej. PKP Intercity uważa, że obecny system honorowania biletów (nie obowiązuje na najważniejszej linii średnicowej) jest optymalny.