Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Warszawy do Otwocka na razie nie cztery, nie trzy, a dwa tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Warszawy do Otwocka na razie nie cztery, nie trzy, a dwa tory
Rys. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą na razie realizować kontrowersyjnej budowy czwartego toru między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Nie powstanie nawet projektowany już trzeci tor. Odcinek do 2023 ma przejść wyłącznie modernizację z dobudową przystanku Warszawa Wiatraczna.

O zmianie planów PKP PLK poinformowała "Gazeta Stołeczna". – Zapadła decyzja, że do 2023 r. zmodernizujemy tylko odcinek linii od Warszawy Wschodniej do stacji Wawer – powiedział „Stołecznej” wiceprezes PKP PLK Arnold Bresch. Dodał, że trwają już prace projektowe. Jak zaznacza autor artykułu Jarosław Osowski, ułożenie czwartego wiązałoby się z wycinką wielu drzew, likwidacją parkingów przesiadkowych przy stacjach, a także z budową wysokiego nasypu z wiaduktem przed Radością.

Modernizacja linii nr 7 od Otwocka przez Wawer do Dworca Wschodniego ma się zacząć w przyszłym roku. Według informacji "Gazety Stołecznej" PLK nie rezygnuje z ułożenia na tym odcinku trzeciego i czwartego toru, a przesuwa je w czasie. – Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę modernizacji odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. W tym etapie wybudowany zostanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna – cytuje PLK gazeta.

Przypomnijmy, że zamówienie na dokumentację projektową dla odcinka linii nr 7 między Warszawą Wschodnią a Otwockiem zostało udzielone firmie MGGP za 7,9 mln zł. Potem PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie zamiennej dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę dla stacji Otwock, modernizowanej w ramach przebudowy linii nr 7 Otwock –Lublin z uwzględnieniem nieplanowanego wcześniej trzeciego toru na odcinku Warszawa – Otwock. Rok później zarząd PKP PLK przyjął koncepcję rozbudowy odcinka Warszawa Wschodnia – Otwock o kolejny, czwarty tor. 

To nie spodobało się części radnych i mieszkańców dzielnicy Wawer. Z kolei według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", warszawskie biura odpowiedzialne za transport mocno popierają rozbudowę linii do czterotorowej, bo pozwoliłoby to na wręcz nieograniczone zwiększanie liczby połączeń SKM i układanie ich rozkładu jazdy w równym takcie, a także minimalizowanie wszelkich utrudnień w ruchu. Zaledwie kilka tygodni temu PKP PLK udzieliła wykonawcy dokumentacji modernizacji linii nr 7 Warszawa Wawer – Otwock zamówienie z tzw. wolnej ręki na "doprojektowanie" czwartego toru
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5