PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą na razie realizować kontrowersyjnej budowy czwartego toru między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Nie powstanie nawet projektowany już trzeci tor. Odcinek do 2023 ma przejść wyłącznie modernizację z dobudową przystanku Warszawa Wiatraczna.
O zmianie planów PKP PLK
poinformowała "Gazeta Stołeczna". – Zapadła decyzja, że do 2023 r. zmodernizujemy tylko odcinek linii od Warszawy Wschodniej do stacji Wawer – powiedział „Stołecznej” wiceprezes PKP PLK Arnold Bresch. Dodał, że trwają już prace projektowe. Jak zaznacza autor artykułu Jarosław Osowski, ułożenie czwartego wiązałoby się z wycinką wielu drzew, likwidacją parkingów przesiadkowych przy stacjach, a także z budową wysokiego nasypu z wiaduktem przed Radością.
Modernizacja linii nr 7 od Otwocka przez Wawer do Dworca Wschodniego ma się zacząć w przyszłym roku. Według informacji "Gazety Stołecznej" PLK nie rezygnuje z ułożenia na tym odcinku trzeciego i czwartego toru, a przesuwa je w czasie. – Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę modernizacji odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. W tym etapie wybudowany zostanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna – cytuje PLK gazeta.
Przypomnijmy, że zamówienie
na dokumentację projektową dla odcinka linii nr 7 między Warszawą Wschodnią a Otwockiem zostało udzielone firmie MGGP za 7,9 mln zł. Potem PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie zamiennej dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę dla stacji Otwock,
modernizowanej w ramach przebudowy linii nr 7 Otwock –Lublin z uwzględnieniem nieplanowanego wcześniej trzeciego toru na odcinku Warszawa – Otwock. Rok później zarząd PKP PLK przyjął koncepcję
rozbudowy odcinka Warszawa Wschodnia – Otwock o kolejny, czwarty tor.
To
nie spodobało się części radnych i mieszkańców dzielnicy Wawer. Z kolei według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", warszawskie biura odpowiedzialne za transport mocno popierają rozbudowę linii do czterotorowej, bo pozwoliłoby to na wręcz nieograniczone zwiększanie liczby połączeń SKM i układanie ich rozkładu jazdy w równym takcie, a także minimalizowanie wszelkich utrudnień w ruchu. Zaledwie kilka tygodni temu PKP PLK udzieliła wykonawcy dokumentacji modernizacji linii nr 7 Warszawa Wawer – Otwock
zamówienie z tzw. wolnej ręki na "doprojektowanie" czwartego toru