Nieźle wyglądają letnie statystki przewozowe dla połączenia kolejowego, które funkcjonuje między Sławnem a Darłowem. Część pociągów kursowała w tym roku aż ze Słupska, co pozwoliło na dogęszczenie kurczącej się oferty autobusów regionalnych na tej trasie.
Obecnie połączenie kolejowe Sławna z Darłowem ponownie działa całorocznie. Od końca sierpnia między miastami kursują jednak tylko cztery pary połączeń, latem było ich pięć. Jeden z pociągów kursuje aż do Słupska.
Jak poinformował urząd marszałkowski województwa zachodniopomorskiego z oferty autobusów szynowych skorzystało między 26 czerwca a 31 sierpnia 13 117 pasażerów, a przynajmniej tyle kupiło bilet na odcinek Darłowo – Sławno lub Sławno – Darłowo. Największym zainteresowaniem autobus szynowy SA103 cieszył się między 12 i 18 lipca, gdy przewieziono 1600 pasażerów, oraz między 16 a 22 sierpnia, gdy było ich 1700. Łącznie w lipcu było ich 6385, a w sierpniu 6732. W przybliżeniu oznacza to, że średnio z jednego kursu niskopojemnego pojazdu korzystało na krótkich 19. kilometrowym odcinku około 21 pasażerów.
Na przeszkodzie do tego, aby pociąg stał się jeszcze bardziej popularny jest brak obsługi odcinka Darłowo – Darłówek, gdzie brakuje infrastruktury do przyjęcia pasażerów (to Darłówek, a nie Darłowo, leży bezpośrednio nad Bałtykiem), a także niewielka, poza sezonem, liczba par pociągów. Darłowo aktywnie domaga się poprawy obsługi koleją miasta i regionu, także aktywnie
finansowało połączenie Polregio.– Darłowski samorząd z uwagą monitoruje wszystkie sygnały płynące z urzędów i instytucji, które dotyczą planów z zakresu rozwoju infrastruktury kolejowej poprawiającej dostępność komunikacyjną naszego miasta. Ze strony Urzędu Miejskiego w Darłowie tą sprawą zajmuje się Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwoju Miasta.
Miasto zaznacza, że studium wykonalności opracowywane obecnie przez PKP PLK zakłada budowę przystanku osobowego w Darłówku Zachodnim, który będzie wyposażony w dwa perony jednokrawędziowe zewnętrzne o długości 400 m. Dojście do peronu od ulicy Nadmorskiej zrealizowane byłoby za pomocą przejścia podziemnego w km 37,295, a od ulicy Lotników Morskich także od czoła peronu za pomocą pochylni w standardzie chodnika bezpośrednio z przejazdu kolejowo-drogowego znajdującego się w km 37,592.
Więcej o szansach rozwoju kolei do Darłowa
można przeczytać w tym tekście.