fot. Dariusz Sieczkowski, CC BY-ND 2.0 DEED, flickr.com
Jak potwierdził samorząd województwa wielkopolskiego, zakończył się trzymiesięczny okres funkcjonowania autobusowej komunikacji zastępczej na trasie z Piły do Krzyża. Na linię nie wrócił jednak wciąż pojazd serii SA108, który jest nadal naprawiany. Pasażerowie podróżują klasycznym składem zestawionym z lokomotywy i wagonu.
Autobusowa komunikacja zastępcza za wybrane pociągi Polregio z Piły do Krzyża została wprowadzona w lutym tego roku. Jej organizacja była związana z brakami taborowymi: na przegląd skierowany został wówczas należący do województwa pojazd serii SA108, a skład zastępczy w postaci lokomotywy i jednego wagonu został przeznaczony do obsługi połączeń w województwie lubuskim. Pasażerowie musieli liczyć się zatem z pewnymi utrudnieniami, a operator, który podstawił autobusy zamiast pociągów, podkreślał, że na takie rozwiązanie zgodził się samorząd zlecający mu obsługę połączenia.
Naprawa RegioTrampa wciąż trwa
Początkowo zakładano, że planowa obsługa wszystkich kursów zostanie przywrócona w kwietniu, ale ostatecznie autobusy kursowały pomiędzy wielkopolskimi miastami aż do początku maja. – Pojazd SA108-004przekazany do użytkowania przez Polregio został z końcem lutego wyłączony z eksploatacji z uwagi na przegląd poziomu P3. W toku prac przeglądowych operator stwierdził konieczność przeprowadzenia dodatkowych czynności wykraczających poza zakres określony w dokumentacji systemu utrzymania pojazdu. Ponadto naprawa silników spalinowych i skrzyń biegów jest realizowana przez firmy zewnętrzne, których wybór jest objęty procedurą przetargową – tłumaczy Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.
Nowy termin zakończenia prac przy wojewódzkim szynobusie to połowa maja. Utrudnienia związane z odwołaniem części kursów i wprowadzeniem w ich miejsce zastępczej komunikacji autobusowej zakończyły się jednak nieco wcześniej, bo na początku tego miesiąca. – Operator pozyskał dodatkowy wagon, dzięki czemu skład zastępczy realizuje przewozy na trasie Krzyż – Piła – Chojnice – stwierdza nasz rozmówca.
Region nie zwiększy rezerwy taborowej
Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Polregio UMWW dzierżawi spółce trzy pojazdy spalinowe przy zapotrzebowaniu równym trzem pojazdom niezbędnym do prowadzenia przewozów z Piły do Krzyża zgodnie z rozkładem jazdy. – Linia komunikacyjna Krzyż – Piła – Chojnice jest obsługiwana zarówno pojazdami SA108 udostępnianymi przez nas operatorowi, jak również pojazdami SA109 stanowiącymi własność operatora. Skład zastępczy zaplanowany podczas zawierania pomiędzy województwem wielkopolskim a Polregio umowy został ustalony w postaci lokomotywy z wagonem z uwagi na brak dostępności spalinowych zespołów trakcyjnych – podkreśla przedstawiciel regionu.
Dodaje on, że aktualnie nie jest możliwe wydzierżawienie Polregio dodatkowych pojazdów spalinowych, które zabezpieczyłyby rezerwę taborową. – Wiązałoby się to ze zmniejszeniem zasobu taborowego spółki Koleje Wielkopolskie – stwierdził Robert Pilarczyk. Jego zdaniem mogłoby to oznaczać konieczność wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej w zamian za niektóre kursy realizowane na zlecenie marszałka przez KW.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.