Partnerzy serwisu:

Z Pekinu do Szanghaju w 4 godziny i 48 minut

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy/DMM, 29 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

Z Pekinu do Szanghaju w 4 godziny i 48 minut
W piątek Chińskie Koleje Państwowe CNR uruchomią regularne kursy pociągów na linii kolejowej Pekin – Szanghaj. Nowe, szesnastoczłonowe pociągi CRH380BL skonstruowane na bazie składu Velaro CN (następcy ICE3) pokonają 1318-kilometrową trasę w 4 godziny i 48 minut.

Najdłuższa linia kolei dużych prędkości na świecie została zaplanowana przed pięcioma laty. Jej budowa zajęła zaledwie trzy lata i jeden miesiąc. Trasa biegnie przez bardzo trudny teren, w tym wiele kilometrów bagien. Dlatego cztery piąte linii znajduje się na mostach i estakadach, a fundamenty zostały zagłębione nawet 50 metrów pod ziemią. Całkowity koszt budowy linii wyniósł 20 miliardów euro.

Warto tu odnotować fakt, iż były minister kolei Liu Zhijun, który nadzorował budowę tej linii, od kilku miesięcy siedzi za kratami więzienia. Jest oskarżony o przyjęcie 80 milionów euro łapówek w zamian za preferencje dla niektórych firm w przetargach. Znając praktykę chińskiego wymiaru sprawiedliwości, można się spodziewać surowej kary.

Linia zaczyna swój bieg na dworcu Pekin Południowy, a kończy się na dworcu Hongqiao w Szanghaju. Obecnie podróż między tymi stacjami trwała ponad 10 godzin. Od piątku czas podróży na tej trasie skróci się o ponad połowę, do 4 godz. 48 min. Pociągi będą miały tylko jeden postój na tej linii, w Nankinie. Mimo ogromnego dystansu między Pekinem a Szanghajem podróż pociągiem będzie szybsza niż samolotem. Linie lotnicze obsługujące tę trasę już zapowiedziały wysoką obniżke cen biletów.

Chińskie koleje oczekują 180 tys. pasażerów dziennie na tej linii. Większość z nich mają stanowić biznesmeni. Sprzedaż biletów rozpoczęła się kilka dni temu. Bilety będą kosztować od 410 do 1750 juanów (od 177 do 757 złotych), zależnie od prędkości pociągu i klasy miejsca.

Pociągi kursujące na linii Pekin – Szanghaj o oznaczeniu CRH380LB w dużej części opierają się na technologii, która została zastosowana w składach Velaro CN, wyprodukowanych przez niemieckiego Siemensa na zamówienie chińskich kolei. Składy wyglądają nawet dokładnie jak ICE3. Są od nich jednak dwa razy dłuższe (400 metrów) i oferują 1000 miejsc siedzących oraz przestrzeń konferencyjną.

Najdłuższe pociągi bardzo dużych prędkości na świecie mogą poruszać się z prędkością 350 km/godz. Mimo to będą jeździły z prędkością „tylko” 300 km/godz ze względu na wysokie koszty eksploatacji pociągów poruszających się z wyższą prędkością. Wszystkie 100 jednostek CRH380LB zostało wyprodukowane w Chinach przez Tangshan Railway Vehicles Ltd.. (TC) i Changchun Pojazdów Szynowych sp. z oo. (CRC). Zdaniem Chińczyków są świadectwem rozwoju tamtejszej myśli technicznej.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5