Za kilka dni zmieni się organizacja ruchu na trasie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej. Połączenia bezpośrednie zostaną zastąpione kursami przesiadkowymi, bo przewoźnik – Polregio – chce efektywniej wykorzystywać swój tabor spalinowy. Szynobusy zostaną więc wycofane z odcinka zelektryfikowanego.
W grudniu zeszłego roku po przeszło dziesięcioletniej przerwie wznowiony został ruch pociągów na międzywojewódzkim odcinku linii kolejowej nr 25 Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna. Władze administracyjnych regionów łódzkiego i świętokrzyskiego mówiły wówczas o sukcesie, który miał stać się jednak dopiero początkiem usprawniania transportu zbiorowego na styku obszarów podległychh samorządom. W ramach programu Kolej Plus urzędy marszałkowskie z Łodzi i Kielc chcą bowiem pozyskać środki na dokumentację projektu elektryfikacji i kompleksowej modernizacji ciągu.
Na około tydzień ruch będzie wstrzymany całkowicie Póki co marszałkowie uruchomili jednak cztery pary pociągów na odcinku Opoczno – Skarżysko-Kamienna i jedną dodatkową na krótszym fragmencie Opoczno – Końskie. Większość kursów, których operatorem jest Polregio, została zaplanowana w relacjach dłuższych, w tym przede wszystkim Łódź – Skarżysko-Kamienna. Już za kilka dni dojdzie natomiast do sporych zmian w wyniku których do przejechania pomiędzy tymi miastami konieczna będzie przesiadka. – Od 4 września do 5 listopada na odcinku Opoczno – Końskie oraz Końskie – Stąporków będą prowadzone roboty torowe – tłumaczy Zespół Prasowy Polregio.
W związku z jednotorowym charakterem linii nr 25 w okresie prowadzenia robót będzie ona całkowicie zamknięta. Jak wynika z rozkładu jazdy opublikowanego przez PKP PLK, autobusowa komunikacja zastępcza będzie funkcjonować w okresie od 3 do 10 października, a pasażerowie przejadą po drodze zamiast po torach cały odcinek Tomaszów – Opoczno – Skarżysko. Czas przejazdu wydłuży się o ok. 1 godz. 20 min.
Koniec z jeżdżeniem spalinowymi szynobusami pod siecią trakcyjną Z koniecznością przesiadki będzie trzeba liczyć się jednak także wtedy gdy cała trasa będzie przejezdna. – W celu zabezpieczenia i bardziej efektywnego wykorzystania taboru na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, która jest częściowo niezelektryfikowana, zaplanowano elektryczne zespoły trakcyjne na odcinku Łódź – Tomaszów i spalinowe pojazdy szynowe na odcinku Tomaszów – Skarżysko – tłumaczy przewoźnik. Dodaje, że liczba kursów pomiędzy Tomaszowem a Skarżyskiem nie ulegnie zmianie.
Nie zawsze przesiadka będzie następować w Tomaszowie – w części przypadków ma ona wypadać w Koluszkach. Przypomnijmy, że w grudniu tego roku obsługę większości pociągów międzywojewódzkich ma przejąć Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Ta wykorzysta swoje dwnapędowe elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne, więc
znikie konieczność przesiadki.