Polskie Linie Kolejowe informują o postępie prac na linii nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 26 czerwca 2017 roku
umowę o wartości ponad 175 mln zł netto (215 mln zł brutto) na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Początkowo informowano o zakończeniu ich w 2020 roku, ale już w lutym 2018 roku
podano, że stanie się to w połowie2021 roku. W międzyczasie wzrosła też wartość projektu - do przeszło 250 mln zł; jest on finansowany z budżetu państwa.
Jak podaje inwestor, na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.
Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami - podaje inwestor. Pojawią się też windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające.