33 spalinowe zespoły trakcyjne IC3 Kolei Izraelskich znalazły nowego właściciela. Drugą szansę postanowił dać im rumuński przewoźnik regionalny. Używane, ale sprawne i komfortowe pojazdy mają zapewnić lepszy standard podróży na liniach w rejonie Jass.
IC3 to trzyczłonowe zestawy, przystosowane do obsługi przewozów dalekobieżnych. Ich cechą charakterystyczną jest konstrukcja ścian czołowych, pozwalająca na zamianę kabiny sterowniczej na przejście międzywagonowe (charakterystyczny „gumowy nos”). Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Pojazdy tej serii były kupowane przez Koleje Izraelskie od roku 1992. Część z nich została zmontowana w Izraelu, w zakładach RAMTA, inne zostały sprowadzone jako używane ze Szwecji. W 2021 r. przewoźnik poinformował o zamiarze ich wycofania i zastąpienia taborem piętrowym (z powodu rosnących przewozów Koleje Izraelskie planują nawet
całkowite pozbycie się pojazdów jednopoziomowych).
Nabywca przeszło dwudziestoletnich, lecz wciąż sprawnych SZT, Ferotrans, obsługuje przewozy pasażerskie na wschodzie kraju. Mająca siedzibę w Jassach firma stara się teraz o autoryzację IC3 na terenie Rumunii. Jednocześnie trwa ich adaptacja do warunków miejscowych.
Seria IC3 Kolei Izraelskich to spalinowe zespoły trakcyjne DSB MF, produkowane w latach 1988-1998 przez ABB Scandia (następnie pod marką Adtranz i Bombardier). Powstało 153 egzemplarzy, z których większość sprzedano Kolejom Duńskim, zaś łącznie 57 wyeksportowano do Szwecji, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Portugalii, Izraela, USA oraz Kanady.