Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Bydgoszczy do Tczewa w 72 minuty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
28-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Bydgoszczy do Tczewa w 72 minuty
Trwają prace rewitalizacyjne na linii kolejowej nr 131, między Bydgoszczą a Tczewem. Roboty zakończą się jeszcze w tym roku. W wyniku prowadzonej inwestycji czas przejazdu między miejscowościami skróci się z 2,5 godziny do 72 minut.

- Prace rewitalizacyjne na odcinku Bydgoszcz-Tczew przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć z racji tego, że oszczędności przetargowe pozwoliły na zlecenie prac uzupełniających, dodatkowe zadania będą realizowane jeszcze na początku grudnia – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Malepszak z PKP PLK.

Prace prowadzone są w torze nr 1 na całym odcinku między Bydgoszczą a Tczewem, z wyłączeniem odcinków już wcześniej wyremontowanych do prędkości 120km/h oraz takich, gdzie obowiązuje prędkość nie mniejsza niż 100 km/h. – Zakładaliśmy, że nie będziemy prowadzić prac na odcinkach, gdzie prędkość maksymalna wynosi 100 km/h i więcej. – zaznaczył Piotr Malepszak. Dotyczy to dużej części szlaku z Bydgoszczy do Maksymilianowa, gdzie w torze nr 1 obowiązuje właśnie prędkość 100km/h.

Na odcinku granica IZ Bydgoszcz – Tczew, tor nr 1, realizację zamówienia prowadzi OHL Ĺ˝S, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Prace polegają na ciągłej wymianie podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej. Prowadzona jest także naprawa siedmiu przejazdów kolejowych oraz roboty towarzyszące w branży automatyki i elektroenergetycznej.

Na odcinku Bydgoszcz Główna – granica IZ Gdynia, tor nr 1, prace prowadzi firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. SA Oddział w Polsce. Umowa obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 na odcinku Maksymilianowo – granica IZ Gdynia o łącznej długości ok. 33 km.

- Osiągnięcie prędkości 120 km/h z Bydgoszczy do Tczewa pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów bez zatrzymania do 72 minut. Do tej pory pociągi pokonywały ten dystans w czasie ok. 2,5 godziny – podkreślił Piotr Malepszak.

W ramach skrócenia czasu przejazdu pociągiem na Euro 2012 między Poznaniem i Gdańskiem, prowadzone są również prace na dwóch innych odcinkach: między Inowrocławiem a Bydgoszczą oraz między Poznaniem a Inowrocławiem. Na szlaku Inowrocław - Bydgoszcz prace dotyczą toru nr 2. Założeniem projektu jest czas przejazdu w obydwu kierunkach na poziomie 30 min. – Czas ten ulegnie dalszemu skróceniu po przebudowie wiaduktu kolejowego w Bydgoszczy, ale ten fragment inwestycji prowadzony będzie już po Euro 2012 – zaznaczył przedstawiciel PKP PLK. Także na odcinku Poznań-Inowrocław prowadzone są prace w torach 1 i 2. Tutaj czas przejazdu ma ulec skróceniu do 70 minut.

Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości transportu między miastami, w których odbędą się rozgrywki w ramach Euro 2012. Dzięki realizowanym pracom, kibice w czasie Euro 2012 będą mogli podróżować między Poznaniem a Gdańskiem w czasie 3 godz. i 30 minut. Będzie to znacząca poprawa w stosunku do czasu, z jakim pociągi jeździły dotychczas. W przyszłym roku zaplanowane są prace w torze nr 2 z Tczewa do Bydgoszczy w celu zapewnienia czasu przejazdu na poziomie 3 godz. i 30 minut także w kierunku przeciwnym z Gdańska do Poznania.

Odtworzenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej nr 131 i 353 oprócz poprawy połączenia z Poznania do Gdańska polepsza także relację do Wrocławia leżącego na jednym ciągu łączącym 3 spośród 4 miast gospodarzy Euro. Dodatkowe prace są prowadzone także na odcinku Poznań –Wrocław. Łączna wartość prowadzonych w 2011 roku robót rewitalizacyjnych dla połączenia Wrocławia –Poznania i Gdańska to 200 mln zł.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

inf. pras. PKP PLK 19 czerwca 2023

„Węglówka”: Zostanie nieco więcej peronów

Infrastruktura

Walka kolejarzy o linię nr 131

Warte uwagi

Walka kolejarzy o linię nr 131

Polska Agencja Prasowa, 11 lutego 2010 12 lutego 2010

Jest przetarg na kolejny etap remontu linii Bydgoszcz-Tczew

Przetargi

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

inf. pras. PKP PLK 19 czerwca 2023

„Węglówka”: Zostanie nieco więcej peronów

Infrastruktura

Walka kolejarzy o linię nr 131

Warte uwagi

Walka kolejarzy o linię nr 131

Polska Agencja Prasowa, 11 lutego 2010 12 lutego 2010

Jest przetarg na kolejny etap remontu linii Bydgoszcz-Tczew

Przetargi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5