Posuwają się mocno opóźnione prace modernizacyjne na terenie powstającego lokalnego centrum sterowania (CS) Kutno. W najbliższym czasie zakończyć mają się roboty torowe i sieciowe na wiaduktach i mostach w Kutnie, a pasażerowie skorzystają z wind prowadzących na perony. Pociągi pojadą po nowym torowisku dopiero za kilka miesięcy, nie jest bowiem gotowy system sterowania ruchem, który umożliwiłby wjazd na kończony właśnie fragment.
Pod koniec tego miesiąca ma się zakończyć ważny etap modernizacji magistrali kolejowej E20 na terenie Kutna. Jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, gotowe ma być wówczas nowe torowisko wraz z siecią trakcyjną na trzech obiektach znajdujących się w tym mieście. Mowa tu o wiaduktach nad ul. Troczewskiego oraz nad ciągiem Warszawskie Przedmieście – Józefów, a także o moście nad Ochnią.
Torowisko na wiaduktach nie będzie na razie użytkowane Tor nr 1 na szlaku Stara Wieś – Kutno wciąż będzie jednak zamknięty dla ruchu, a pociągi skorzystają z niego dopiero w drugiej połowie tego roku. Zgodnie z aktualnym, zakładającym duży poślizg w stosunku do pierwotnych planów harmonogramem to wówczas uruchomione mają zostać bowiem urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewniające możliwość obsługi odcinka z wykorzystaniem obu torów. – Do tego czasu ruch prowadzony będzie po sąsiednim, zmodernizowanym torze – poinformował nas Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Nasz rozmówca zapewnił przy tym, że realizacja zasadniczych prac na całym modernizowanym fragmencie magistrali (od Sochaczewa do Swarzędza) powinna zakończyć się w 2022 r. To termin zgodny z informacjami przekazywanymi przez zarządcę infrastruktury w październiku zeszłego roku. – Efekty inwestycji są sukcesywnie osiągane – zaznacza przy tym przedstawiciel PLK, Dotychczas na kutnowskiej stacji otwarte zostały dwa perony po modernizacji, trwa przebudowa kolejnych dwóch.
Trwają odbiory wind w zmodernizowanym przejściu podziemnym Obecnie toczy się procedura odbioru wind, które mają zostać udostępnione pasażerom w najbliższych tygodniach. – Ułatwi to korzystanie ze stacji – usłyszeliśmy w PLK. Według deklaracji wykonawcy na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku zakończy się zaś przebudowa czterech rozjazdów w zachodniej głowicy (części) stacji. Ma to umożliwić uruchomienie w drugiej połowie roku nowego systemu sterowania ruchem.
Jak
informował w grudniu samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, w okresie 12 grudnia 2021 – 10 stycznia 2022 miały trwać roboty uniemożliwiające realizację jednego z dwóch zaplanowanych przez to województwo połączeń relacji Kutno – Toruń. Zarządca infrastruktury nie wskazał nam jednak żadnych konkretnych informacji o robotach, które miałyby zakończyć się właśnie 10 stycznia.