– Mamy wiele możliwości, jeśli chodzi o poprawę mobilności warszawiaków i postawienia na transport publiczny. Poza budowanym metrem drzemie ona w kolei – powiedział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.
Podczas prezentacji założeń nowej Warszawskiej Polityki Mobilności, wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zwracał uwagę na rolę kolei, w przemieszczaniu się mieszkańców stolicy i jej okolic. Rola ta ma rosnąć.
– Kolej od wielu lat prowadzi remonty. Jest to pewna sytuacja, którą zastaliśmy jeszcze po poprzednim systemie. Warszawa ma w sumie podatną sieć kolejową, ale ona wymaga gruntownej modernizacji. To się dzieje, ale trochę w zbyt wolnym tempie. To powoduje, że póki co nie wykorzystujemy wszystkim możliwości, które moglibyśmy potencjalnie stworzyć łącząc możliwości metra, tramwajów i właśnie kolei – dodał wiceprezydent Warszawy.
"Warszawa Polityka Mobilności" to wizja miasta z ograniczonym transportem samochodowym i wzrostem roli transportu publicznego, ruchu rowerowego i pieszego zwłaszcza w obszarze śródmieścia Warszawy. O przedstawionych jej założeniach, wzorowanych na rozwiązaniach zachodnich, piszemy więcej
TUTAJ.
Wiadomo, że do 2018 przebudowywana będzie w Warszawie linia obwodowa. W ramach inwestycji wymienione zostanie torowisko, dzięki czemu pociągi między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską pojadą szybciej. Przystanki Koło (tu powstanie węzeł przesiadkowy dla autobusów i metra), Kasprzaka i Warszawa Zachodnia (peron 8), ulegną przebudowie i otrzymają one zadaszenie, powstaną też dwa nowe przystanki na wysokości Powązkowskiej i Obozowej (więcej na ten temat można przeczytać
TUTAJ). W połączeniu z modernizacją linii radomskiej przebudowa pozwoli na uruchomieniu nowej linii SKM z Piaseczna przez Warszawę Gdańską do Legionowa. Więcej piszemy o tym
TUTAJ.