Partnerzy serwisu:
Biznes

Wzrost przewozu towarów niebezpiecznych na kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Autor:

UTK

Data publikacji:
10-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wzrost przewozu towarów niebezpiecznych na kolei
Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych koleją w 2011 roku. W porównaniu z 2010 rokiem przewozy towarów niebezpiecznych zanotowały wzrost  o 4,1% według masy i 8,3% według pracy przewozowej.

W 2011 roku działalność polegającą na przewozie towarów niebezpiecznych realizowało dwudziestu trzech licencjonowanych przewoźników kolejowych (wobec 22 w 2010 roku). Przewoźnicy kolejowi przetransportowali łącznie 23 mln ton towarów niebezpiecznych wykonując pracę przewozową równą 7,4 mld tonokilometrów. W porównaniu z 2010 rokiem przewozy towarów niebezpiecznych zanotowały wzrost  o 4,1% według masy i 8,3% według pracy przewozowej. Udział przewozów towarów niebezpiecznych w rynku kolejowym wyniósł według masy 9,23%, według wykonanej pracy przewozowej 13,65% - podsumowuje UTK.

Pomimo wzrostu ogólnej wielkości przewozów towarów niebezpiecznych, od 2009 roku występuje tendencja spadku udziałów, głównie w wykonanej pracy przewozowej. W latach 2009–2011 udział tego segmentu rynku zmniejszył się z 14,59% do  poziomu 13,65%. Przewozy towarów niebezpiecznych realizowane były głównie w komunikacji krajowej, która stanowiła ponad 70% w masie i 73,3% w wykonanej pracy przewozowej. Udział eksportu i tranzytu jest nieznaczny. W eksporcie oscylował na poziomie 5-6%, a w tranzycie, biorąc pod uwagę wykonaną pracę przewozową, nieznacznie przekroczył próg 2%.

W 2011 roku, podobnie jak rok wcześniej, ponad 70% przewiezionych towarów niebezpiecznych stanowiły materiały ciekłe zapalne (ropa i produkty ropopochodne np. benzyny, oleje napędowe). Według klasyfikacji materiałów niebezpiecznych poza materiałami ciekłymi zapalnymi, największy udział w przewozie posiadały gazy (11,1% masy i 11,5% wykonanej pracy), materiały żrące (analogicznie 6,9% i 5,4%) oraz materiały stałe zapalne (4,4% i 5,2%).

Szczegółowe dane dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych koleją w 2011 roku.

 

 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Infrastruktura

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Urząd Transportu Kolejowego 22 marca 2024

UTK wprowadza uproszczenie procedury. Chodzi o maszynistów

Prawo i polityka

UTK skontrolowało pociągi pasażerskie. Jakie efekty?

Tabor i technika

Zobacz również:

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Infrastruktura

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Urząd Transportu Kolejowego 22 marca 2024

UTK wprowadza uproszczenie procedury. Chodzi o maszynistów

Prawo i polityka

UTK skontrolowało pociągi pasażerskie. Jakie efekty?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5