Zmiana godzin kursowania pociągu Kolei Wielkopolskich przyczyniła się do poprawy frekwencji na międzywojewódzkiej trasie. Podróżnych ma zachęcać także możliwość korzystania z łódzkich biletów miejskich. Do wypełnienia obsługujących kurs jednostek Elf droga wciąż jest jednak daleka.
Koleje Wielkopolskie obsługują międzywojewódzką trasę do Łodzi od 2019 r. Od tamtego czasu istotnie zmieniła się jednak formuła organizacyjna połączenia. Do 2022 r. spółka realizowała jedną parę kursów jedynie w piątki i niedziele. Ok. rok temu pociągi zaczęły jeździć codziennie, ale jednocześnie radykalnie zmieniły się godziny odjazdów. W kierunku Łodzi wyjazd następował wieczorem, a nie popołudniu, a w przeciwną stronę – wczesnym rankiem zamiast wieczorem.
Pasażerów przybyło, zwłaszcza w kierunku Poznania
Przełożyło się to jednak na spadek zainteresowania podróżnych. W marcu 2023 r. samorząd województwa wielkopolskiego informował, że z pociągu korzysta średnio 120 pasażerów, w tym aż 70 proc. tylko na odcinku z Poznania do Jarocina. W czerwcu 2023 r. ponownie zmieniono więc założenia: od tamtej pory w kierunku Łodzi wyjedziemy codziennie przed południem, a w stronę Poznania – ok. godz. 14:00. Przełożyło się to na poprawę notowanych wyników.
– Pociąg 71120/1 z Poznania odjeżdżający o godz. 10:17 do Łodzi ma średnią frekwencję na poziomie 130 – 150 osób w dni robocze oraz 190 – 200 osób w weekendy – informuje Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Najwięcej pasażerów niezmiennie korzysta z usług KW na odcinku do Jarocina (napełnienie na poziomie 70 proc.). Pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Kaliszem zajęta jest ok. połowa miejsc, a pomiędzy Pabianicami i Łodzią Kaliską – ok. 40 proc. Nieco lepsze wyniki osiągane są w przypadku kursu w kierunku przeciwnym. W dni robocze korzysta z niego średnio 170 – 180 osób, a w weekendy – od 240 do 260 osób.
Do pociągu z biletem tramwajowym
Do korzystania z połączenia zachęcać mają wprowadzane z biegiem czasu udogodnienia. – Ostatnią modyfikacją było wprowadzenie od 10 grudnia 2023 r. honorowania w pociągach KW biletów lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi – wskazuje samorząd. Dzięki temu łodzianie mogą z dowolnym biletem tramwajowym skorzystać z kursu na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska – Łódź-Lublinek. Spółka uznaje też bilety wydane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
Pociągiem KW można też podróżować na podstawie łódzkiego Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego kodowanego na karcie miejskiej o nazwie Migawka. To rozwiązanie szczególnie ważne dla mieszkańców Pabianic, którzy mogą zakupić taki bilet i wykorzystywać go w łódzkiej i pabianickiej komunikacji miejskiej oraz w pociągach regionalnych. Dodajmy, że Koleje Wielkopolskie wprowadziły postój na nowo wybudowanym przystanku Pabianice Północne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.