Zgodnie z zapowiedzią, PKP Intercity otworzyło dużą pulę miliona biletów w promocyjnych cenach, które zaczynają się już od 19 zł. Jeszcze na początku tego roku przewoźnik otrzymał dodatkowe 635 mln zł dotacji - po to, żeby wycofać podwyżki cen.
Jak informuje PKP IC, dzięki zróżnicowanym progom promocyjnym możliwe jest np. kupienie biletu na połączenie EIP obsługiwane pojazdem Pendolino na trasie Warszawa – Kraków czy Warszawa – Gdańsk nawet za 49 zł, a w pociągach kategorii TLK i IC już za 19 zł.
Bilety w promocyjnych cenach są dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście czy kilka dni przed odjazdem, jak i nawet w dniu podróży. - Naszym celem na koniec roku jest przekroczenie 60 mln. Chcemy przekonać kolejne osoby, że podróże z narodowym przewoźnikiem są szybkie i komfortowe. Od początku października ponownie udostępniamy ogromną pulę promocyjnych biletów – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity cytowany w komunikacie.
Są problemy z systemem sprzedaży
Od rana Czytelnicy zgłaszają nam problemy z zakupem biletów PKP Intercity przez internet. Zdarzają się wyświetlenia błędów, zatrzymania działania strony lub wymuszone wylogowania. Ostatecznie jednak, po upływie maksymalnie kilkudziesięciu minut każda z indagowanych przez nas osób nabyła bilet promocyjny; czekamy na stanowisko przewoźnika w tej sprawie.
Być może to efekt dużego zainteresowania - promocyjna jest ograniczona czasowo i potrwa do końca października. Co istotne, oferta obejmuje przejazdy w pierwszej klasie oraz pociągami EIC i EIP. Łączy się także z ulgami ustawowymi, dlatego studenci, seniorzy czy uczniowie podróżują jeszcze taniej, najniższe ceny wyniosą dla poszczególnych grup odpowiednio: studenci (ulga 51%) – już od 9,31 zł w pociągach kategorii TLK i IC i od 24 zł w pociągach kategorii EIC i EIP, seniorzy i uczniowie (ulga 37%): od niespełna 12 zł w pociągach kategorii TLK i IC i od 30,87 zł w kategoriach EIC i EIP.
Rekordowa frekwencja, jeszcze większa dotacja
Przewoźnik podaje, że od początku czerwca do końca sierpnia z jego usług PKP Intercity skorzystało ponad 20 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem w historii spółki. I choć za oknem coraz częściej dominuje jesienna aura, to dzięki najnowszej akcji przewoźnika nie zabraknie okazji do podróży po Polsce. Tych mniejszych i spontanicznych, jak i trochę dłuższych. PKP Intercity wprowadziło bowiem do sprzedaży milion promocyjnych biletów w ramach oferty Promo.
A w całym 2023 roku pociągami PKP Intercity podróżowało już ponad 50 mln osób. To o 15% więcej, niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 9 miesiącach było ponad 43,6 mln pasażerów. To także o 36% lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to po wrześniu PKP Intercity mogło pochwalić się 36,7 mln podróżnych.
Na początku tego roku PKP Intercity wycofało się z planowanych na 1 marca podwyżek cen biletów.
Było to możliwe dzięki ogromnym środkom, przekazanym z budżetu państwa w wysokości aż 625 mln zł. Przewoźnik otrzyma w tym roku prawie dwukrotnie większą dotację niż rok temu (1,84 mld zł wobec 1,01 mld zł w 2022 roku), mimo że wzrost liczby pasażerów będzie najwyżej kilkunastoprocentowy, podobnie jak inflacja.