Od 14 kwietnia pasażerowie wszystkich pociągów Express Intercity Premium mogą wybrać miejsca w Strefie Ciszy. Nowe rozwiązanie to propozycja dla tych, którzy podczas podróży chcą zrelaksować się czy popracować.
PKP Intercity jako pierwszy przewoźnik w Polsce testuje takie udogodnienie. Przez ostatni miesiąc, gdy trwała przedsprzedaż biletów na Strefy Ciszy w Pendolino sprzedano ponad 8 tysięcy biletów. 14 kwietnia, z momentem startu oferty, skorzysta z niej ponad 600 osób.
Na potrzeby Strefy Ciszy przygotowano wagon nr 7 (kl. 2) w składach EIP. O tym, że jest to obszar, w którym podróżni proszeni są o ciche zachowanie informują specjalne zawieszki przy oknach oraz piktogramy umieszczone na drzwiach wejściowych z korytarza do przedziału pasażerskiego (chociaż w pociągu z Bielska-Białej do Gdyni Głównej jeszcze naklejek nie było).
– Strefa Ciszy to miejsce przeznaczone dla podróżnych potrzebujących ciszy oraz szanujących to, że współpasażerowie chcą podróżować w spokoju. Z nowej usługi będą mogły skorzystać osoby jadące składami EIP m.in. z Warszawy do Krakowa, Katowic, Trójmiasta czy Wrocławia – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Bilet na Strefę Ciszy w Pendolino można kupić w kasie i przez internet. Usługa ta pasażerowi zostanie zaproponowana po zgłoszeniu chęci podróży pociągiem Pendolino. W czasie dokonywania transakcji zostają przedstawione mu zasady panujące w strefie. Aby sfinalizować zakup biletu, musi je zaakceptować. Za przejazd w strefie pasażer nie płaci dodatkowo – cena jest taka sama jak za bilet w klasie 2.
Strefa Ciszy pilotażowo przez dwa miesiące
– Strefa Ciszy to rozwiązanie, które od kilku lat funkcjonuje w krajach Europy Zachodniej. Korzystają z niego m.in. pasażerowie kolei czeskich, holenderskich, niemieckich czy austriackich. Sugestie i pomysły dot. wprowadzenia podobnego rozwiązania trafiały do PKP Intercity ze strony samych pasażerów. Dodatkowo badania przeprowadzone wśród klientów, potwierdziły atrakcyjność rozwiązania: ponad połowa podróżnych uznała Strefy Ciszy za ciekawy pomysł – poinformowała rzeczniczka PKP Intercity. Zainteresowanie usługą PKP Intercity będzie badać przez dwa miesiące. W tym czasie chce poznać opinie pasażerów oraz drużyny konduktorskiej. Po tym czasie przewoźnik zdecyduje, czy usługa pozostanie w pociągach kategorii EIP i czy będzie rozszerzana na inne kategorie: EIC, IC i TLK.
Pierwsi pasażerowie zadowoleni
Pierwsi pasażerowie, których „Rynek Kolejowy” zapytał o usługę, w większości widzą wyłącznie dobre strony oferty.
– Podróżowałem dziś z Trójmiasta do Warszawy, teraz wracam do Trójmiasta i specjalnie wybrałem wagon siódmy. Uważam, że to dobry pomysł, nikt nie przeszkadza mi w pracy na komputerze, ja również zachowuję się cicho – powiedział jeden z pasażerów EIP kursującego na trasie Bielsko-Biała – Gdynia Główna.
– Uważam, że to dobry pomysł, ale przyznam, że poza Strefą Ciszy i tak mam problem z korzystaniem z telefonu w Pendolino. Próbowałam wysłać smsa i przez większość trasy po prostu nie miałam zasięgu – skomentowała inna pasażerka tego samego pociągu. Według styczniowych zapowiedzi PKP Intercity zarówno wzmacniacze sygnału GSM jak i internet w Pendolino pojawią się w połowie roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.