PKP PLK chce za niecały miesiąc otworzyć trzeci i ostatni z nowych mostów kolejowych w Krakowie.
Modernizacja magistrali E30 przez centrum Krakowa ma ogromne opóźnienie -
pierwotnie prace miały zostać zakończone w 2020 roku. W najnowszej relacji z prac PKP PLK nie komunikują terminu zakończenia całości inwestycji. Zarządca infrastruktury obiecuje jednak otwarcie w czerwcu czterech torów przez centrum miasta. 21 czerwca zacznie się w Małopolsce
niszowa impreza sportowa Igrzysk Europejskich.
Jak podaje PKP PLK w ciągu niecałego miesiąca (11 czerwca wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy), do otwarcia ostatniego mostu kolejowego przez Wisłę, budowanego w sąsiedztwie przystanku Kraków Zabłocie trzeba zamontować chodnik dla pieszych zamontować bariery ochronne oraz przeprowadzić niezbędne próby obciążeniowe. Na końcach mostu budowane są najazdy i schody dla pieszych i rowerzystów.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują w sumie trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Po dwóch zrealizowanych wcześniej obiektach już kursują pociągi. Trzecia przeprawa, dzięki zaprojektowaniu dodatkowego miejsca dla pieszych i rowerzystów, poprawi dostęp do przystanku Kraków Zabłocie. Natomiast krakowianie zyskają kolejne miejsce w którym będą mogli przedostać się na drugą stronę rzeki. Każdy z mostów jest różnej szerokości, ale mają podobną konstrukcję. Składają się z trzech łukowych przęseł. Największe z nich mają 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Pociągi będą mogły po nich kursować z prędkością do 100 km/h.
Wraz z otwarciem ostatniego z trzech mostów kolejowych PLK SA uruchomią nowe tory na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Od czerwca pociągi będą mogły korzystać z czterech torów; zarządca podaje jednak, że ruch dalekobieżny od regionalnego zostanie oddzielony "docelowo", a nie zaraz po otwarciu mostów.