Na torze testowym w Velimiu w Republice Czeskiej rozpoczęły się jazdy sprawdzające elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream dla Kolei Holenderskich. Mają roboczą nazwe ICNG Belgium, z uwagi na to, że mają kursować m.in. z Amsterdamu do Brukseli.
Pojazdy budowane są w Chorzowie, w polskim zakładzie Alstomu. Na potrzeby produkcji serii tych pojazdów dla klientów z Włoch i Holandii zbudowano na Śląsku
zupełnie nową halę.
Początkowo, w 2017 roku, Nederlandse Spoorwegen zamówiły 79 ezt do obsługi połączeń IC wewnątrz kraju oraz dwa podobne pojazdy, które mają być przygotowane do przewozów międzynarodowych do Belgii. Ostatecznie zamówienie na „transgraniczne” ezt
wzrosło do 20 pojazdów i to właśnie pierwszy z nich przechodzi testy w Velimiu.
Różnią się one od serii pojazdów dla Holandii dodatkową toaletą, przestrzenią na automat przekąskowy, manualną rampą dla wózków inwalidzkich, niektórymi szczegółami wnętrza oraz malowaniem zewnętrznym i piktogramami. Są też przygotowane do pracy pod stosowanym w Belgii napięciem 3 kV. Będą więc trójsystemowe, ponieważ standardowo montuje się w nich napęd, który umożliwia kursowanie zarówno po sieci konwencjonalnej jak i szybkiej linii w Holandii. Egzemplarz, który dotarł do Velimia jest 8-członowy, jego prędkość maksymalną określono na 200 km/h, podobnie jak wszystkich pojazdów Stream zamówionych przez NS.
Pierwsze ezt Coradia Stream mają rozpocząć kursowanie w Holandii w bieżącym roku. Połączą Amsterdam, Rotterdam i Bredę. W następnej kolejności pojawią się na trasie Den Haag Centraal – Rotterdam – Breda – Tilburg – Eindhoven. Pojazdy do obsługi połączeń międzynarodowych zdominują trasę Amsterdam – Bruksela dopiero w roku 2025, kiedy planuje się wycofanie obecnie na niej kursujących lokomotyw Traxx z wagonami. Wszystkich ezt zamówionych przez NS będzie łącznie 99.