Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wykonawcy E20 wciąż zapewniają PLK, że skończą w terminie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wykonawcy E20 wciąż zapewniają PLK, że skończą w terminie
Fot. PKP PLK
Na prośbę „Rynku Kolejowego” PKP PLK podsumowała stan prac na linii E20. Zarządca infrastruktury zapewnia, że wykonawcy wszystkich trzech odcinków dalej deklarują zakończenie prac zgodnie z harmonogramem.

Realizacja modernizacji linii E20 pomiędzy podwarszawskim Sochaczewem a Swarzędzem koło Poznania została podzielona na trzy odcinki (LCS-y). PKP PLK publikuje raporty z postępów prac, jednak dla części odcinków wciąż pojawiają się wątpliwości co do poziomu zaangażowania wykonawców. W lutym tego roku informowaliśmy, że wyciągając wnioski z prowadzonych inwestycji, PLK zmieni sposób nadzoru nad wykonawcami.

Największe problemy na LCS Łowicz

Jak przedstawiają się aktualne opóźnienia w realizacji prac? Jak informuje "RK" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, na kontrakcie LCS Konin (wykonawcą jest Torpol, termin realizacji kontraktu 41 miesięcy, nie zapowiadano terminu zakończenia samych prac budowlanych) prace prowadzone są terminowo, zgodnie z harmonogramem.

Na kontrakcie LCS Kutno (konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu, umowa na 42 miesiące, według zapowiedzi prace budowlane powinny się zakończyć 30 listopada 2019 r.), potrzebne były dodatkowe roboty przy wzmocnieniu podtorza na szlaku, w związku z czym zakończenie przebudowy torów nr 1 i 2 na szlaku Krzewie – Kłodawa jest przesunięte. - Według wykonawcy nie wpłynie to na termin zakończenia realizacji całego kontraktu - informuje Wolny.

Na kontrakcie LCS Łowicz (Trakcja PRKiI, deklaracja zakończenia robót do października 2020 roku) na zmiany terminu zakończenia poszczególnych faz robót miały wpływ "nieprzewidziane kolizje z infrastrukturą elektroenergetyczną oraz teletechniczną". – Wymagało to długotrwałych procedur i podpisania dodatkowych umów z PKP Energetyka, TK Telekom i Orange Polska. Wykonawca zapewnia, że pomimo dodatkowych czynności, które musiały być wykonane odpowiednia technologia prac oraz zaangażowanie wykonawcy pozwoli dotrzymać kontraktowy termin zakończenia robót – informuje Wolny.

Pociągi KW będą musiały zwalniać

Według rozkładu jazdy PKP PLK, już za miesiąc (od 16 lipca) ma zostać przywrócony ruch na odcinku Września-Konin. – Zgodnie z deklaracjami wykonawcy i potwierdzeniem nadzoru inwestycji odcinek będzie udostępniony do jazdy w lipcu. Prace są realizowane zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez wykonawcę i zrealizowane zostaną prace, które wymagały zamknięć torów – potwierdza Zbigniew Wolny dodając, że część prac niewymagających zamknięć torów będzie dalej realizowana aż do 2020 roku

Niestety, według informacji „Rynku Kolejowego”, w ciągu miesiąca nie uda się oddać do eksploatacji przejazdów kolejowych, co spowoduje opóźnienia pociągów. - Rozkład jazdy na tym odcinku będzie uwzględniał punktowe ograniczenia prędkości wynikające z braku nowych urządzeń przejazdowych w wybranych lokalizacjach – przyznaje Zbigniew Wolny.

To oznacza opóźnienia pociągów, które będą musiały zwalniać do prędkości 20 km/h. Warto podkreślić, że przyspieszone pociągi Kolei Wielkopolskich według rozkładu jazdy powinny osiągać świetną prędkość handlową 120 km/h. Przy zwolnieniach na przejazdach nie ma na to szans. Koleje Wielkopolskie były zaskoczone tą sprawą – o problemie dowiedziały się od „Rynku Kolejowego”. Nieoficjalnie przewoźnik poinformował, że każdy zwolnienie z prędkości rozkładowej 130 km/h do 20 km/h ze względu na nieoddany przejazd to ok. 2–3 minut opóźnienia. Przedstawiciel PKP PLK zapewnił „Rynek Kolejowy”, że przed przywróceniem ruchu na odcinku opublikowany zostanie skorygowany rozkład jazdy, który uwzględni sytuację na przejazdach.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5