Rozstrzygnięto postępowanie na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności budowy linii kolejowej dużych prędkości z Wrocławia i Poznania przez Łódź do Warszawy. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum IDOM, składającego się ze spółek: Ingenieria IDOM Internacional S.A. i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o. Cena oferty to 48 951 000 zł netto.
PKP PLK S.A. przewidywała na wykonanie SW 70 168 800 zł netto.
W postępowaniu prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego wzięły udział konsorcja:
- Konsorcjum w składzie: Sener Sp. z o.o. Warszawa; Sener Ingenieria y Sistemas, S.A., Las Arenas, Vizcaya; Centralne Biuro Projektowo-Badawcze Budownictwa Kolejowego „Kolprojekt” Sp. z o.o., Warszawa; EGIS Poland Sp. z o.o Warszawa; EGIS Rail S.A., Villeurbanne Cedex - wartość oferty: 66 mln zł. Została ona odrzucona przez komisję przetargową.
- Konsorcjum w składzie: Systra Paryż; Safege, Nanterre; EC Harris International Londyn - wartość oferty 55,2 mln zł. Otrzymała ona 1406,22 pkt.
- Konsorcjum w składzie: Ingenieurbüro Dipl.-Ing H. Vössing GmbH, Düsseldorf; Dornier Colsulting GmbH, Immenstaad am Bodensee - wartość oferty: 43,6 mln zł. Została ona odrzucona przez komisję przetargową.
- Konsorcjum w składzie: Ingenieria IDOM International S.A., Madryt; Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o. - wartość ofety: 48 mln 951 tys. zł. Otrzymała ona największą liczbę punktów - 1600.
- Konsorcjum w składzie: Pöyry Infra GmbH, Lörrach; Pöyry Infra Sp. z o.o., Kraków; Viaponte – Projectos e Consultoria de Engenharia, S.A., Lizbona - wartość oferty: 67 241 476 zł. Została ona odrzucona przez komisję przetargową.
Oferty oceniano według następujących kryteriów: cena - 60 proc., koncepcja realizacji zamówienia - 40 proc.
Część I zadania stanowi – opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa (SW dla LDP) i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową (CMK), na które składa się wykonanie wszystkich czynności i analiz, w tym analizy wielokryterialnej trzech wariantów przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK oraz zarekomendowanie wariantu najkorzystniejszego do realizacji i wskazanie wariantu najkorzystniejszego dla środowiska;
Deklarowany czas realizacji: 13 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Część II zadania stanowi – uszczegółowienie SW dla LDP, w tym: uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii kolejowej dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa i jej połączeń z linią CMK, uszczegółowienie analiz, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, opracowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, sporządzenie dokumentu p.n. „Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści dla projektów infrastruktury kolejowej” oraz opracowanie opisów przedmiotu zamówienia dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania do budowy LDP.
Termin realizacji: 27 miesięcy od dnia podpisania umowy.