Jest rozstrzygnięcie przetargu na przebudowę przystanku Kraków Business Park. Zarządca infrastruktury zamierza przebudować wybudowane 14 lat temu perony.
W listopadzie PKP PLK rozpisały przetarg na przebudowę wybudowanego w 2007 roku przystanku Kraków Business Park. Głównym celem przebudowy jest dostosowanie peronów i ich wyposażenia do obecnych standardów obowiązujących na sieci kolejowej PKP PLK.
Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Do przetargu zgłosiło się sześć podmiotów. PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejszą wybrały ofertę PRI Diag-Most z Warszawy, z ceną 17 370 590,00 zł brutto. O wyborze oprócz ceny decydował też termin realizacji (20% punktów), ale wszyscy wykonawcy skrócili go maksymalnie (do 12 miesięcy). Co ciekawe, połowę ofert (ZUE, Strabagu i TrackTec) PKP PLK odrzuciła.
Wybrano też nadzorcę kontraktu – zostanie nim firma Safage. Wartość oferty tej firmy wynosiła 1 127 877,33 zł brutto, będzie to więc znaczący udział w kosztach realizacji inwestycji.
Zasadnicze roboty budowlane zaplanowane są na ok. 6 miesięcy. Prace będą wiązały się z utrudnieniami w ruchu pociągów na magistrali E30, choć PLK chce zminimalizować zmiany w rozkładzie jazdy. Pociągi podczas prac
mają kursować na sąsiednim torze z prędkością 120 km/h, a
zamknięcia torowe mają być nocne i weekendowe.