Nie minął miesiąc od wznowienia obsługi towarowej odcinka Szczytno – Wielbark – Chorzele, a na stacji Chorzele doszło do wykolejenia się pociągu towarowego. PKP PLK tłumaczą to złym stanem rozjazdu. Zarządca infrastruktury zapewnia, że roboty przygotowawcze do modernizacji mazowieckiego odcinka linii nr 35 są kontynuowane.
W grudniu informowaliśmy na naszych łamach o
wznowieniu ruchu towarowego na linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Szczytno na odcinku od stacji Chorzele na północ. Nieczynny do listopada zeszłego roku fragment dawnego ciągu został udrożniony, bo koleją wożone są materiały budowlane, które wykorzystuje wykonawca modernizacji trasy na terenie województwa mazowieckiego, a więc pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami. Mniej niż miesiąc po rozpoczęciu kursów doszło jednak do wykolejenia na terenie stacji Chorzele.
Infrastruktura przed remontem mocno zdegradowana Jak poinformował portal infoprzasnysz.com, doprowadziło to do zablokowania na kilka godzin ruchu na drodze wojewódzkiej nr 614. Był on bowiem całkowicie zastawiony przez wagony składu prowadzonego przez lokomowywę Class 66.
– Przyczyny zdarzenia z 15 grudnia badała specjalnie powołana do tego celu komisja. Zgodnie z jej ustaleniami przyczyną wykolejenia był zły stan torowiska w obrębie rozjazdu kolejowego – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie spowodowało to jednak rezygnacji z dostaw realizowanych po torach.
Ze stacji Chorzele właśnie znikają drzewa – Trwają prace przygotowawcze związane z modernizacją odcinka Chorzele – Ostrołęka. Tory na powyższym szlaku, a także na odcinku Wielbark – Chorzele, nie są wykorzystywane w rozkładowym ruchu pasażerskim ani towarowym. Z tego odcinka korzystają jednak pociągi techniczne wykonawcy – informuje nas przedstawiciel PKP PLK. Dodaje, że w Chorzelach gromadzone są m.in. szyny, podkłady kolejowe i tłuczeń.
Przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych mówi, że na stacji w Chorzelach trwa właśnie wycinka drzew, i przypomina podstawowe założenia modernizacji mazowieckiego odcinka trasy. – Wymienionych zostanie prawie 60 km torów, a na ośmiu stacjach i przystankach kolejowych pojawią się nowe perony wyposażone w ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie – podsumowuje Karol Jakubowski.