Zwycięska oferta otrzymała łącznie 300 pkt.
Inne oferty, które wpłynęły w procedurze: Collect Consulting (wykonawca wykluczony), ZDG TOR (71,70 pkt.), Halcrow Group Limited (wykonawca wykluczony z postępowania), DS Consulting (154,8 pkt.).Jak już pisaliśmy, opracowanie ma przeanalizować pięć wariantów związanych z zamówieniem:
- wariant bezinwestycyjny,
- wariant polegający na odtworzeniu parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej nr 229 na odcinku Pruszcz Gdański – Goszyn,
- wariant polegający na odtworzeniu parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej nr 229 na odcinku Pruszcz Gdański – Goszyn – Kartuzy,
- wariant polegający na odtworzeniu parametrów linii kolejowej nr 229 wraz z nowymi lokalizacjami dla przystanków pasażerskich na odcinku Pruszcz Gdański – Goszyn – Kartuzy,
- wariant polegający na podniesieniu (w stosunku do parametrów konstrukcyjnych) parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej nr 229 wraz z nowymi lokalizacjami dla przystanków pasażerskich na odcinku Pruszcz Gdański – Goszyn – Kartuzy,
- wariant polegający na podniesieniu (w stosunku do parametrów konstrukcyjnych) parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej nr 229 wraz z nowymi lokalizacjami dla przystanków pasażerskich i dostosowaniem linii do przewozów towarowych na odcinku Pruszcz Gdański – Goszyn – Kartuzy.
Jak podkreślają władze gminy, celem stworzenia opracowania jest poprawa dostępności południowej części obszaru metropolitalnego z uwzględnieniem zasad rozwoju zrównoważonego poprzez zapewnienie atrakcyjnej, względem samochodu osobowego, alternatywy dojazdu dla mieszkańców Pruszcza Gdańskiego oraz gmin sąsiednich w postaci transportu kolejowego.