Wydłuża się wykonanie dokumentacji dla modernizacji kluczowego na linii nr 8 odcinka Warka – Radom. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje.
Pomiędzy Warką a Radomiem modernizacja dotyczyć będzie głównie położenia drugiego toru i podniesienia prędkości do 160 km/h. Obecnie trwa projektowanie tej przebudowy. Posła Kosztowniaka zaniepokoiło przesunięcie terminu wykonania dokumentacji, zapytał więc Ministerstwo Infrastruktury o charakter opóźnień i ewentualne zagrożenia dla terminowego wykonania modernizacji, której zakończenie planowane jest w grudniu 2020 roku.
– Przesunięcie terminu na opracowanie map projektowych dla odcinka Warka – Radom spowodowane było problemami napotkanymi przez wykonawcę prac geodezyjnych związanymi z opóźnieniem w uzyskaniu dokumentacji źródłowej z Powiatowych Ośrodków Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Kolejowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej – informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Ponadto, jak informuje posła MI, na termin realizacji map wpłynęła również jakość i forma otrzymanych materiałów oraz konieczność przeniesienia map z wersji analogowej na cyfrową. Dodatkowe problemy wyniknęły w związku z różnicami pomiędzy mapami, a rzeczywistym stanem. To z kolei spowodowało konieczność przeprowadzenia dodatkowych pomiarów geodezyjnych. – Przesunięcie nie stanowi zagrożenia dla terminowej realizacji inwestycji, harmonogram nie uległ zmianie – ocenia jednak ministerstwo.
Przesunięcie terminu na opracowanie map projektowych dla odcinka Warka – Radom wyniosło 83 dni. Ostatecznie mapy zostały opracowane przez wykonawcę w grudniu 2017 roku.
Więcej na temat modernizacji linii nr 8 piszemy
tutaj.