19 września PKP PLK wskazała potencjalnych wykonawców inwestycji pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”, która ma być dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego.
PKP PLK wskazała najkorzystniejsze oferty dla wszystkich trzech zadań w ramach przetargu. Dla części A i B przetargu, gdzie znacznie przekroczono kosztorys, zarządca infrastruktury zorganizował aukcje elektroniczne, które miały doprowadzić do obniżenia kwot ofertowych. Dla części A, dla odcinka Bronów – Wisła Głębce za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Trakcję PRKiI (warta 520,1 mln zł brutto), ale stało się to dopiero po skutecznym odwołaniu tego wykonawcy do KIO, o czym
obszernie piszemy tutaj.
W części B przetargu, dotyczącym modernizacji infrastruktury dla odcinka Goleszów-Cieszyn, za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjom Torkol i Mar-Bud (warta 93,4 mln zł brutto). W części C, dotyczącej zabudowy nowych systemów sterowania ruchem kolejowym, najlepsza okazała się oferta Krakowskich Zakładów Automatyki warta 34 mln zł brutto.
Wybór najkorzystniejszych ofert nie oznacza jeszcze wyboru wykonawcy i podpisania umów. Wciąż toczą się dyskusję w jaki sposób realizować całość inwestycji przy tej wartości środków unijnych na nią przewidzianych.
Więcej na temat projektu
można przeczytać tutaj.