Siedem podmiotów zgłosiło się do przetargu na realizację prac projektowych i wykonawczych na krótkim odcinku linii nr 16 Łódź - Kutno. Jak prawie w każdym tegorocznym przetargu PLK, wszystkie oferty przekroczyły kosztorys.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa jednotorowej linii kolejowej nr 16 na odcinku od km 35,884 do km 47,397 wraz z urządzeniami sterowania i zasilania trakcyjnego, obiektami inżynieryjnymi,układami torowymi, obiektami kubaturowymi, przejazdami kolejowymi, obiektami obsługi podróżnych,nawierzchnią kolejową, podtorzem, telekomunikacją. Więcej na temat specyfikacji
piszemy tutaj.
W postępowaniu wystartowało siedem podmiotów. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum ZRK DOM z grupy PKP PLK i firm E=R=G i Aluta – na kwotę 159,4 mln zł brutto. Kosztorys inwestorski opiewa na 148,8 mln zł brutto. Wykonawca, oświadczył, że wymagany dla niego czas zamknięć torowych wynosi: 3640 godzin - najmniej ze wszystkich wykonawców.
W przetargu wystartowały też: Porr (196,8 mln zł, 6600 godzin), Torpol (182 mln, 4368 godz.), Trakcja PRKiI (194,9 mln, 4416 godz.), Colas Rail (174 mln zł, 6576 godz.), Budimex- z Ferrovial Agroman (191,7 mln zł, 6120 godz.) oraz ZUE (205,6 mln zł, 4416 godz).
PKP PLK
ogłosiła już przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na kolejnym odcinku , czyli Łódź Kaliska – Zgierz.
Niestety, nadchodzące prace, warte setki milionów złotych, nie rozwiążą problemu przepustowości jednotorowej linii, dlatego PLK zastanawia się nad budową w przyszłości drugiego toru lub zupełnie nowego połączenia.
Piszemy o tym tutaj.