W bazie warszawskiej SKM są już pierwsze wyprodukowane w tym roku pięciowagonowe zespoły trakcyjne Impuls 2. Łącznie będzie ich 15 (sześć krótszych już jeździ po stolicy).
– Dwa najnowsze pięciowagonowe Impulsy 2 zaczną wozić warszawiaków jeszcze w czerwcu, właśnie rozpoczynamy ich odbiory. Harmonogram odbiorów wyprzedzony jest o dwa miesiące, a do listopada będziemy mieli u siebie wszystkie pojazdy. Duża w tym zasługa Newagu, pomaga też indywidualne podejście do tego projektu. Nasi komisarze pracują w Nowym Sączu przez cały czas i są obecni na każdym etapie budowy pojazdów. Na wszelkie niezgodności i nasze uwagi Newag reaguje od razu – powiedział Alan Beroud, prezes SKM Warszawa.
Długie pociągi atrakcyjne dla młodych
Założeniem SKM jest, aby pojazdy kursowały w trakcji podwójnej. W ten sposób w pociągach może podróżować nawet 1600 osób. – Poprawa przepustowości linii średnicowej to pieśń przyszłości i będzie zależała nie od nas, lecz od prac które będą leżeć po stronie PKP PLK. Dlatego na popyt musimy reagować zwiększeniem długości składów, a nie dogęszczeniem kursów – dodał Beroud. Zaznaczył, że spółka kupiła nowe pojazdy, aby przyciągnąć do swoich usług nowych pasażerów.
– Chcieliśmy w większym stopniu zorientować się na młodego pasażera. Chcieliśmy, aby pociągi były atrakcyjne wizualnie, żeby można było wygodnie przewieźć w nich rower, naładować telefon czy laptop, z drugiej strony – żeby posiadały wygodne siedzenia. To się udało, a przy tym wzięliśmy pod uwagę potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Okazało się, że zarówno osoby na wózkach, jak i obsługa preferują lżejsze, ręczne rampy, takie więc stosujemy – dodał Beroud.
Opóźnienia w pracach wykonywanych przez PKP PLK. Nowe Impulsy najpierw w Zegrzu
Niestety, nowe pięciowagonowe Impulsy 2, kupione m.in. z przeznaczeniem do obsługi nowej linii do Piaseczna, na razie do niego nie dojadą.
– PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialne za inwestycję infrastrukturalną, która ma otworzyć Piaseczno na SKM, poinformowały nas, że prace zakończą się dopiero w marcu 2023. PLK zapewnia nas natomiast, że realne jest otwarcie odcinka do Zegrza jeszcze w tym roku – dodał prezes.
Co to oznacza? Prawdopodobnie to, że nowa linia S4, która co godzinę miała jeździć w relacji Piaseczno – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska – Legionowo – Wieliszew – Zegrze, w grudniu skończy bieg na Warszawie Zachodniej, a dopiero w marcu 2023 dotrze do Piaseczna.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.