Newag zakończył dostawy jedenastu zamówionych przez operatora FSE Impulsów 2. Pierwsze 5. zespołów trakcyjnych dostarczono w ramach zamówienia podstawowego, kolejnych 6 w ramach opcji. Na południu Włoch będzie jeszcze więcej Impulsów, bo Włosi są zadowoleni z ich eksploatacji.
Przygoda Newagu z FSE rozpoczęła się w grudniu 2015r., gdy została podpisana umowa ramowa oraz wykonawcza na pierwsze pięć trójczłonowych Impulsów 2. Dopiero w maju 2019 wyprodukowany przez Newag pierwszy pojazd otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji. W maju 2019 też doszło do podpisania umowy na dostawę kolejnych 11 pojazdów. Opóźnienie w dostawach wobec pierwotnych terminów było związane m.in. z opóźnieniem w elektryfikacji trasy, dla której przeznaczono nowoczesne polskie pociągi.
Pierwsze pociągi z drugiej serii
wyjechały do Apulii jesienią 2020. Wyróżnia je inne, w stosunku do pierwszych pięciu pojazdów, malowanie.
– Obecnie wszystkie zamówione pojazdy zostały dostarczone do Włoch. Kolejne pojazdy z drugiej umowy wykonawczej obsługują pasażerów na linii FSE: Bari Sud Est – Putignano. 9 pojazdów jeździ już z pasażerami, 2 pojazdy są na końcowym etapie testów – powiedziała Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu.
Newag będzie dostarczał do Bari jeszcze pięć trójczłonowych ETR 322. Ich dostawy powinny zakończyć się, zgodnie z umową,
na początku 2022 roku.