Czy SKPL Cargo rozszerzy zakres swojej współpracy z PKP Intercity? W ramach rozkładu jazdy 2018/2019 niewielki przewoźnik może otrzymać zlecenie na obsługę kolejnej spalinowej trasy: z Rzeszowa przez Stalową Wolę i Zamość do Hrubieszowa. Rozważane jest także zachowanie modelu, w którym na Roztocze dociera własny tabor PKP Intercity.
Na naszych łamach sporo miejsca poświęciliśmy punktualności łącznika do pociągu IC „Hetman” relacji Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto. Grupa wagonów w składzie z Jeleniej Góry od kilku miesięcy dociera do swojej stacji docelowej z opóźnieniem praktycznie każdego dnia, na co wpływ ma zarówno stan infrastruktury, jak i awaryjność lokomotyw. Wcześniej ten ostatni czynnik wymuszał częste odwołania jedynego na tej trasie kursu (zastępowano go wówczas równie niepunktualnymi autobusami).
W Rzeszowie przesiadka na szynobusy SKPL? Konieczność długotrwałego odstawienia lokomotyw Pesa Gama doprowadziła do zatrudnienia do obsługi połączenia spalinowozów SM42. Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, niebawem na roztoczańską trasę
wyjechać mają natomiast spalinowe zespoły trakcyjne serii SA138. Wymusi to przesiadkę w Rzeszowie z wagonów standardu InterCity do pojazdu przeznaczonego do ruchu regionalnego.
To nie rozwiąże jednak problemów z obsługą linii do Hrubieszowa w sposób trwały. Jak potwierdziło PKP IC, jednym z rozważanych scenariuszy jest utrzymanie w przyszłym roku systemu przesiadkowego z wykorzystaniem taboru zewnętrznego. – Realizacja połączeń na odcinku Rzeszów – Hrubieszów we współpracy z SKPL lub ich samodzielna obsługa przez naszą spółkę pozostaje przedmiotem analiz przy budowaniu rozkładu jazdy 2018/2019 – mówi Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.
Niewykluczone jest także kursowanie klasycznych składów wagonowych – O ustaleniach poinformujemy w odpowiednim czasie – dodaje przy tym nasza rozmówczyni, podkreślając, że jeśli PKP Intercity będzie samo wystawiać tabor do obsługi trasy, ruch prowadzony będzie tradycyjnymi składami zestawionymi z lokomotywy i wagonów.
Przypomnijmy, że PKP Intercity współpracuje już z SKPL Cargo – przy organizacji połączeń do Zagórza, niwelując w ten sposób podobne problemy w obsłudze spalinowej linii na Podkarpaciu. Od niedawna niewielki przewoźnik ze Zbierska kieruje na podgórską trasę nie tylko „motoraki” serii 810, ale także większy zespół trakcyjny SN84. W okresie wakacyjnym przesiadkowe połączenie PKP IC – SKPL
wydłużone zostało do Łupkowa. Pociągi uruchamiane na zlecenie narodowego przewoźnika objęte są standardową taryfą TLK.