Partnerzy serwisu:
Biznes

Wspólny bilet zostaje w Legionowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
22-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Legionowa

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wspólny bilet zostaje w Legionowie
Wczorajsze spotkanie Prezydenta Romana Smogorzewskiego z dyrektorem warszawskiego ZTM Leszkiem Rutą zaowocowało podjęciem niezwykle ważnej decyzji dla legionowian korzystających z kolei: „wspólny bilet” zostaje - informuje legionowski urząd miasta.

Mieszkańcy Legionowa posługując się kartą miejską będą mogli nadal podróżować na trasie PKP Legionowo – Warszawa (pociągami Kolei Mazowieckich) bez zmienionych zasad. Chcąc zmniejszyć wysokość podwyżki dotacji dla ZTM-u rozważane jest jednak ograniczenie zasięgu „wspólnego biletu” tylko do stacji „Legionowo”. Natomiast dla pasażerów korzystających dotychczas ze stacji „Legionowo – Przystanek” miasto zapewniłoby większą liczbę kursów bezpłatnego autobusu dowozowego. Takie rozwiązania przyniosą zmniejszenie kosztów ponoszonych na rzecz ZTM o 700 tys. zł.

Dodatkowo, miasto stara się o wydłużenie trasy S3 do stacji „Legionowo Przystanek”. Jest to linia zapewniająca dojazd do głównych węzłów komunikacyjnych w Warszawie. By uniknąć horrendalnie wysokich dopłat do usług warszawskiego przewoźnika, rozważana jest również likwidacja weekendowych kursów S9 (przy zachowaniu linii S3) – z przeprowadzonych w mijającym tygodniu obserwacji wynika, że w soboty i niedziele pociągi tej linii jeżdżą niemalże puste. Gmina miejska Legionowo zwróciła się również do Starosty Powiatowego z prośbą o pomoc i zwiększenie dofinansowania „wspólnego biletu”. Z opłacanej przez miasto usługi korzystają przecież również mieszkańcy ościennych gmin. Takie rozwiązanie – współfinansowanie "wspólnego biletu" przez powiat – zostało zastosowane już w innych jednostkach samorządowych aglomeracji warszawskiej.

Zmiany w systemie komunikacyjnym są konieczne. Gdy dwa lata temu ruszał „wspólny bilet” miesięczna dopłata (20% kosztów funkcjonowania „biletu”) wynosiła 90 tys. zł/ miesiąc. Dzisiaj propozycja ZTM, to kwota rzędu 220 tys. zł miesięcznie (40%). „ –Sprawna komunikacja ze stolicą jest niezwykle ważna, jednak pieniądze podatników nie mogą zaspokajać potrzeb jedynie osób korzystających ze „wspólnego biletu”. Szanując pieniądze podatników, staramy się znaleźć „złoty środek”” – mówi Prezydent Roman Smogorzewski.

Zmiany w komunikacji w najbliższych latach będą nieuniknione. Po ukończeniu tunelu w Alei Róż oraz wybudowaniu dworca i „wewnętrznej obwodnicy miasta” w ramach Centrum Komunikacyjnego należy się spodziewać kolejnych modyfikacji.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5