Dużym ułatwieniem dla pasażerów z Łodzi, ale i z mniejszych miejscowości regionu ma być wprowadzone właśnie honoroewanie biletów ŁKA – Polregio na trasie do Warszawy. Dzięki niemu można już kupić np. bilet miesięczny z Rogowa do Warszawy, który uprawnia do podróżowania we wszystkie dni tygodnia bez przesiadek. Organizatorem wszystkich kursów objętych nową unią taryfową jest samorząd województwa łódzkiego.
Od kilku lat samorząd województwa łódzkiego jest organizatorem połączeń na trasie z Łodzi do Warszawy. W kolejnych edycjach rozkładu jazdy w dni robocze trasę obsługiwało Polregio, w weekendy zaś kursowała tam Łódzka Kolej Aglomeracyjna (a od 12 grudnia tego roku – ŁKA i Polregio). Spółki nie miały jednak wspólnej oferty biletowej na odcinku wykraczającym poza obszar administracyjny regionu łódzkiego, bo połączenia wykonywane były w ramach kategorii interRegio i ŁKA Sprinter wyłączonych z ogólnych zasad honotowania. Po latach wreszcie jest wzajemne honorowanie biletów
W rezultacie oferta, choć bogata, raczej nie stanowiła realnej alternatywy wobec połączeń PKP Intercity (zwłaszcza w okresach, gdy nie uzgadniano honorowania biletów z przewoźnikiem dalekobieżnym) dla regularnie dojeżdżających z Łodzi do stolicy. Nie mogli oni bowiem skorzystać z biletu okresowego, który uprawniałby ich do przejazdów we wszystkie dni tygodnia. Teraz się to zmienia – zapewnia samorząd finansujący kursy, i to nie tylko dzięki uruchomieniu dwóch par połączeń Polregio wykonywanych także w weekendy.
– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, wprowadzamy wzajemne honorowanie biletów w pociągach ŁKA i Polregio – poinformował Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Wojeœództwa Łódzkiego. Anonsowanym już wcześniej udogodnieniem ma być też skierowanie wszystkich weekendowych kursów ŁKA na trasę średnicową (dwie pary kursują po średnicy podmiejskiej, reszta – po linii dalekobieżnej). Na stacji Warszawa Główna zostało natomiast Polregio.
Autobusy przestały zagrażać pozycji kolei
Dodajmy, że w okresie pandemii koronawirusa liczącym się konkurentem kolei przestał być na trasie z Łodzi do Warszawy transport autobusowy. Znacząco zmniejszyła się liczba kursów realizowanych przez FlixBus, a z rynku całkowicie zniknął przewoźnik działający pod handlową marką OK Bus. Oferował on kilka par połączeń dziennie, a ich dużą zaletą był bezpośredni dojazd nie tylko do centrum Warszawy, ale i na oba stołeczne porty lotnicze.
Zniknęły także pojedyncze kursy innych przewoźników, głównie wykonywane przez spółki PKS. Efektem jest powstanie dużej luki w nocy, gdy nie są obsługiwane ani połączenia autobusowe, ani kolejowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.