PKP PLK finiszują z układaniem nowego toru we Wschowie. Pozwoli to na bezpieczniejsze i sprawniejsze przejazdy pociągów przez stację z wyższą prędkością, nawet do 120 km/h. Na prace utrzymaniowe spółka przeznaczyła ok. 23 mln zł z własnych środków. Wszystkie roboty – prowadzone bez wpływu na rozkład jazdy – mają zakończyć się najpóźniej w I poł. grudnia br.
Kompleksowa naprawa toru (nr 1) na stacji Wschowa (linia kolejowa nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice) poprawi jego parametry, a w efekcie zapewni oczekiwany standard podróży. Po remoncie pociągi pojadą przez stację nawet trzykrotnie szybciej niż dotychczas – prędkość rozkładowa zostanie podniesiona z 40-50 km/h do 100-120 km/h.
Prace utrzymaniowe obejmują ponad 13 km odcinek toru, przebiegającego przez stację Wschowa i w jej obrębie (w stronę Głogówka). Inwestycja zbliża się już do końca. m.in. po wzmocnieniu podłoża, wymianie podkładów oraz po zamontowaniu nowych szyn w najbliższym czasie uzupełniona zostanie podsypka. To ważny element infrastruktury, który zapewnia odpowiednią stateczność nawierzchni kolejowej. Roboty zwieńczy stabilizacja nowego toru. Z wykorzystaniem tzw. „podbijarki” wyregulowane zostanie położenie nowych szyn, przygotowując je do przejazdu pociągów. Dzięki użyciu specjalistycznego, nowoczesnego sprzętu, skraca się czas robót, przez co PKP PLK ograniczają ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy.
– Zależy nam na sprawnych i bezpiecznych przejazdach pociągów. W tym celu nie tylko sukcesywnie modernizujemy linie kolejowe, ale prowadzimy też nie mniej ważne prace utrzymaniowe. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu i dobremu planowaniu, tak jak we Wschowie, roboty są niemal nieodczuwalne dla podróżnych, a znacznie poprawiają parametry tras – powiedział dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK SA w Ostrowie Wielkopolskim, Jacek Trzmiel.
Generalną naprawę toru, na nasze zlecenie, prowadzą Zakład Maszyn Torowych oraz Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. Zakończenie wszystkich prac, na które PLK przeznaczyły ok. 23 mln zł (netto) z własnych środków, spółka planuje najpóźniej w I poł. grudnia br. Roboty są uwzględnione w rozkładzie jazdy i nie wpływają na ruch pociągów – z zachowaniem niezbędnych procedur bezpieczeństwa, składy przejeżdżające przez stację Wschowa kierowane są na sąsiedni tor.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.