PKP PLK pochwaliła się pierwszymi efektami modernizacji linii E59 Poznań - Szczecin. Na stacji Wronki otwarto nowy, wyższy peron. Co jednak zaskakujące, wyłożono go starymi, nierównymi płytkami.
Jak czytamy w informacji, na stacji Wronki otwarto przebudowany peron nr 2. "Są ławki oraz nowe oznakowanie. Przy krawędziach peronowych jest już antypoślizgowa nawierzchnia" - chwali się PKP PLK, oznaczając informację znacznikiem "#EfektyKPK". Jak jednak można zauważyć, zasadnicza część nawierzchni peronu wyłożona została starymi, nierównymi płytkami. Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec obiecuje, że nowe płytki pojawią się w tym miejscu w przyszłości. - Staramy się pokazywać kolejne etapy prac - wyjaśnia.
Rzecznik realizującego inwestycję Budimeksu Michał Wrzosek informuje, że na peronie we Wronkach będą instalowane nowe wiaty. Jak zaznacza, zarówno zadaszenie, jak i oświetlenie będzie wyższej jakości, niż w pierwotnym projekcie. - Żeby nie zniszczyć nowej nawierzchni peronu tymczasowo została użyta stara kostka - tłumaczy. Taka sytuacja potrwa kilka miesięcy,.
Będzie przejście podziemneObecnie do peronu prowadzi zabezpieczone przejście w poziomie szyn, dostępne także dla osób o ograniczonej mobilności. Docelowo komunikację na stacji zapewni przejście podziemne oraz windy. Budowany już tunel o długości 48 m połączy dworzec z ul. Torową. Wkrótce zacznie się modernizacja peronu przy dworcu. Jeszcze w tym roku wykonawca rozpocznie prace na wiaduktach na ul. Powstańców Wielkopolskich oraz na ul. Sierakowskiej we Wronkach, a także na moście nad rzeką Wartą.
Termin zakończenia kontraktu na linii E59 od Rokietnicy do Wronek to sierpień 2020 roku. W przeciwieństwie do PKP PLK, która zawsze ukrywa opóźnienia, wykonawca
otwarcie informował w lutym o około dwumiesięcznym opóźnieniu z powodu opóźnionych pozwoleń na budowę oraz otrzymanych zamknięć torowych.
Trwa modernizacja linii Poznań - Szczecin
Więcej o modernizacji linii E59 piszemy
w tym wątku. Rozpisano już wszystkie planowane przetargi. Na kontrakcie Budimeksu przebudowywane są stacje Poznań-Wola, Kiekrz, Rokietnica i Szamotuły oraz na przystanki: Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. PLK wymienia, że perony zyskają nową konstrukcję i nawierzchnię. Dla podróżnych zamontowane będą ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej wraz z jasnym oświetleniem. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na ok 50 km odcinku z Poznania do Wronek, układane są nowe tory, montowana jest sieć trakcyjna i modernizowane obiekty inżynieryjne. Pociągi korzystają z jednego toru. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na rozkład jazdy - zapewnia PLK.
W ramach modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin, prace trwają także między Słonicami a Szczecinem Dąbie. Na początku 2020 r planowane jest rozpoczęcie przebudowy między Wronkami a Słonicami. PLK informuje w komunikacie, że efektem inwestycji będzie skrócenie czasu przejazdu najszybszych składów z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie "nawet do 50 minut", ale to zupełnie niemożliwe. W różnych komunikatach PLK podaje czasy przejazdu od 100 do 110 minut. Do tego tematu powrócimy wkrótce.