PKP PLK mają już oferty na studium dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej na linii 292. Konkurencja jest bardzo zacięta.
We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla rewitalizacji linii 292. Łączy ona północne dzielnice Wrocławia z Jelczem i biegnie dalej w kierunku Opola Wschodniego. Linia ta powstała w celu ułatwienia transportu surowców ze Śląska Opolskiego w kierunku portów i pełniła funkcję wschodniej obwodnicy Wrocławia, ale teraz ma być częścią Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.
Po otwarciu ofert w przetargu na wykonanie studium okazało się, że zgłosiło się siedem podmiotów. Rozbieżność pomiędzy ofertami jest duża – od niewiele ponad 1 mln złotych do ponad 2,1 mln złotych. Najtańsze oferty złożyły Schuessler – Plan (1 078 710 zł brutto) oraz WYG (1 019 424 zł brutto). Tylko one mieszczą się w kosztorysie, określonym na 1,23 mln złotych brutto.
Ze względu na tak małą różnicę pomiędzy ofertami, prawdopodobnie o zwycięstwie zadecydują kryteria pozacenowe. Tu minimalnie droższy Schuessler – Plan ma przewagę, ponieważ zaoferował realizację drugiego etapu zamówienia w 70 dni, a WYG w 75 dni.
Ruch pociągów pasażerskich na linii 292 zawieszono w 2000 r. Perspektywa przywrócenia połączeń pasażerskich na fragmencie tej linii pojawiła się wraz z planami stworzenia Wrocławskiej Kole Aglomeracyjnej. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego finansowana jest też budowa przystanków Mokronos Górny i Iwiny oraz modernizacja przystanku Wrocław Muchobór, o czym
piszemy na Rynku Kolejowym tutaj.
Schuessler – Plan i WYG oraz Multiconsult walczą o zamówienie na zaktualizowanie Studium Wykonalności i przygotowanie wniosku o dofinansowanie budowy łącznicy w Czarncy. Najniższą z trzech ofert, na 356,7 tys. złotych złożyła firma Schuessler – Plan. O inwestycji informowaliśmy
w tym miejscu.