Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Wrocław zmienia zdanie. Tramwaj na Nowy Dwór

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jd, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Wrocław zmienia zdanie. Tramwaj na Nowy Dwór
Na specjalnie zwołanej we wtorek konferencji prasowej prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz ogłosił, że wrocławskie blokowisko Nowy Dwór zostanie połączone z centrum miasta tramwajem, a nie, jak do tej pory planowano, za pomocą BRT. Inwestycja ma zostać zrealizowana najwcześniej do 2018 r., a miasto musi na ten projekt znaleźć więcej pieniędzy niż suma, którą dziś dysponuje.

Oświadczenie prezydenta Dutkiewicza jest zaskakujące i niespodziewane, bo to właśnie on był jednym z największych zwolenników budowy szybkiego autobusu łączącego Nowy Dwór z pl. Orląt Lwowskich. Urzędnicy ratusza forsowali pomysł przez kilkanaście ostatnich miesięcy wbrew organizacjom mieszkańców czy ekspertom z wrocławskich uczelni, którzy zwracali uwagę, że dla obsłużenia dużych osiedli w tamtej części miasta tramwaj nadaje się lepiej. W lutym miasto wstępnie poinformowało o organizacji przetargu na projekt nowej trasy. Wcześniej opublikowało skierowaną do mieszkańców analizę korzyści i wad obu rozwiązań.

Nowe rozwiązanie komunikacyjne dla zachodniej części Wrocławia jest niezbędne, bo Nowy Dwór i otaczające go inne osiedla łączy z centrum miasta jednopasmowa ulica Strzegomska. Problem narasta od lat. Dutkiewicz systemowi BRT przyjrzał się m.in. w kolumbijskiej Bogocie (w tym mieście odniósł gigantyczny sukces). Tylko, że wrocławskiemu projektowi zarzucano, że planowana trasa nie będzie w całości przeznaczona wyłącznie dla autobusów, a to jedna z podstawowych cech BRT i że nie będzie prowadziła prosto do centrum, a jedynie do jego obrzeży czyli wspomnianego pl. Orląt Lwowskich przy Dworcu Świebodzkim. Klasyczny Bus Rapid Transit to wielkopojemne, nowoczesne autobusy, poruszające się po wyznaczonych tylko dla nich trasach, bez świateł i ograniczeń w ruchu, korzystające z osobnych przystanków na poziomie podłogi autobusu, nierzadko posiadające osobne oznaczenia i system informacji odrębny od reszty komunikacji miejskiej. BRT w wersji wrocławskiej miało być raczej wersją oszczędną.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GZM: W kwietniu ruszają metrobusy. Etap przejściowy przed szybką koleją?

Zintegrowany transport

GZM: W kwietniu ruszają metrobusy. Etap przejściowy przed szybką koleją?

Roman Czubiński 26 lutego 2021

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Zintegrowany transport

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 25 września 2019

Wrocław chce metrobus, ale musi mieć projekt tramwaju

Zintegrowany transport

Wrocław chce metrobus, ale musi mieć projekt tramwaju

jd, Transport-publiczny.pl 14 stycznia 2015

Wrocław broni metrobusa zamiast tramwaju

Zintegrowany transport

Wrocław broni metrobusa zamiast tramwaju

jd, Transport-publiczny.pl 11 lutego 2015

Gdzie obiecanego tramwaju nie dadzą, tam niechciany Metrobus puszczą

Zintegrowany transport

Gdzie obiecanego tramwaju nie dadzą, tam niechciany Metrobus puszczą

Patryk Wrona, Transport-publiczny.pl 01 marca 2015

Metrobus przegrywa z tramwajem

Zintegrowany transport

Metrobus przegrywa z tramwajem

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 09 sierpnia 2015

Zobacz również:

GZM: W kwietniu ruszają metrobusy. Etap przejściowy przed szybką koleją?

Zintegrowany transport

GZM: W kwietniu ruszają metrobusy. Etap przejściowy przed szybką koleją?

Roman Czubiński 26 lutego 2021

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Zintegrowany transport

Metrobus do Ząbek zamiast tramwaju?

Witold Urbanowicz 25 września 2019

Wrocław chce metrobus, ale musi mieć projekt tramwaju

Zintegrowany transport

Wrocław chce metrobus, ale musi mieć projekt tramwaju

jd, Transport-publiczny.pl 14 stycznia 2015

Wrocław broni metrobusa zamiast tramwaju

Zintegrowany transport

Wrocław broni metrobusa zamiast tramwaju

jd, Transport-publiczny.pl 11 lutego 2015

Gdzie obiecanego tramwaju nie dadzą, tam niechciany Metrobus puszczą

Zintegrowany transport

Gdzie obiecanego tramwaju nie dadzą, tam niechciany Metrobus puszczą

Patryk Wrona, Transport-publiczny.pl 01 marca 2015

Metrobus przegrywa z tramwajem

Zintegrowany transport

Metrobus przegrywa z tramwajem

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 09 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5