Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wrocław planuje rozbudowę sieci tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wrocławska, 31 grudnia 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Wrocław planuje rozbudowę sieci tramwajowej
W tym roku ma powstać projekt poszerzenia ul. Strzegomskiej między Nowodworską a Graniczną. Miasto chce, aby w dokumencie uwzględniono torowisko tramwajowe. To nie jedyny kierunek, w którym urzędnicy planują rozbudowę komunikacji tramwajowej - pisze Gazeta Wrocławska.

Skąd w koncepcji przebudowy ul. Strzegomskiej taki pomysł, skoro najbliższe istniejące tory znajdują się na ulicach Lotniczej oraz Robotniczej? Planiści już dawno zakładali stworzenie szlaku tramwajowego, który wiódłby do Nowego Dworu. Stąd na przykład na przystanku tramwajowym na ul. Legnickiej trzecie schody do podziemi w miejscu gdzie na razie nie ma peronu. Linia w kierunku Nowego Dworu może bowiem być odgałęzieniem torów z ul. Legnickiej.
- Jest zachowana rezerwa pod budowę linii na placu i ulicy Strzegomskiej. Na przeszkodzie stoją szlaki kolejowe, które będzie trzeba pokonać budując estakadę w rejonie zamkniętego niedawno wiaduktu na Strzegomskiej - mówi Marek Żabiński, wicedyrektor Biura Rozwoju Wrocławia.
Szyny będą wiodły ul. Strzegomską aż za most Strzegomski na Ślęzie. - W planie zagospodarowania przestrzennego jest zapisane miejsce na pętlę tramwajową w rejonie ulicy Trawowej na Muchoborze Wielkim - dodaje Żabiński.
Linia z Nowego Dworu w drugą stronę - od pl. Strzegomskiego ma być pociągnięta przez tereny przemysłowe aż w rejon dworca Świebodzkiego. Urzędnicy rozważają też odgałęzienie torów z Legnickiej na Poznańską. To stary pomysł, który jednak jest wciąż brany pod uwagę, jako stworzenie alternatywnej trasy w kierunku zachodnim. Z Poznańskiej torowisko biegłoby w kierunku Popowic ul. Długą i dalej na Kozanów - Popowicką i Pilczycką.
Szyny mogą być także ułożone w kierunku ul. Dmowskiego, gdzie od strony mostów Mieszczańskich w ulicę wchodzi ślepy odcinek torów. Ze względu na dwa wiadukty kolejowe, które przeszkadzają w budowie linii tramwajowej na Długiej, pojawił się nowy pomysł.
- Możliwe byłoby utworzenie torowiska skręcającego z Legnickiej w kierunku mostu Milenijnego na skrzyżowaniu z ul. Na Ostatnim Groszu - stwierdza Żabiński.
Największe szanse na szybką realizację ma jednak według urzędników przedłużenie linii tramwajowej na osiedle Gaj. Okazję ku temu stwarza planowana na najbliższe lata przebudowa ul. Borowskiej. Szyny poszłyby prosto ul. Borowska od skrzyżowania z Glinianą i przed Świeradowską skierowane zostały w rejonie ul. Działkowej do Świeradowskiej.
- Pętla ulokowana byłaby w pobliżu górki Bardzkiej, a szyny przy okazji przebudowy ulicy Bardzkiej można dociągnąć do skrzyżowania z Armii Krajowej i zamknąć w ten sposób pętlę otaczającą osiedle - tłumaczy wicedyrektor BRW.
I chociaż żaden z tych pomysłów nie jest jeszcze wpisany do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, magistrat nie wyklucza, że będzie zabiegać o unijne dotacje na tego typu inwestycyjne. - Dlatego też przymierzamy się do koncepcji stworzenia połączenia szynowego z Psim Polem. W tym przypadku jest kilka pomysłów, m.in. z wykorzystaniem szlaków kolejowych, albo rozbudowaniem linie dochodzącej na Kowale - wyjaśnia Żabiński.
Planiści zakładają ponadto przedłużenie linii tramwajowej na Biskupinie do końca ul. Olszewskiego i przeniesienie pętli na ul. Bacciarellego, oraz przy okazji budowy nowej trasy biegnącej od ul. Przyjaźni w kierunku Skarbowców i dalej do Karmelkowej na wysokości giełdy hurtu rolnego.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5