Jak podaje „Gazeta Wrocławska”, most Trzebnicki może zostać zamknięty dla tramwajów i tirów. Stan techniczny obiektu budzi duże wątpliwości. Urzędnicy chcą jak najszybciej zlecić ekspertyzę jego stanu.
Na Moście Trzebnickim w ostatnim czasie popękały chodniki, znacznie powiększyły się także szczeliny w dylatacji przeprawy. – Widoczne szczeliny są skutkiem robót prowadzonych przy poszerzaniu i pogłębianiu koryta Odry – mówi „Gazecie Wrocławskiej” Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Stan obiektu pogorszył się gwałtownie od czasu rozpoczęcia modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego.
Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta skieruje w tej sprawie pismo do wykonawcy modernizacji, firmy Sinohydro oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. – Wykonawca będzie musiał wykonać ocenę techniczną pod kątem stanu konstrukcji i wpływu zaobserwowanych nieprawidłowości na nośność obiektu – podkreśla Mazur.
Jeżeli uszkodzenia okażą się poważne, most Trzebnicki może zostać zamknięty dla samochodów ciężarowych i tramwajów.
Więcej