Pojawił się przygotowywany od paru tygodni przez urzędników i pracowników MPK plan reformy wrocławskiej komunikacji miejskiej. Od 5 października tramwaje będą jeździły częściej, zmieni się rozkład jazdy, oraz dystrybucja biletów - możemy przeczytać w „Gazecie Wyborczej”.
Ratusz wycofał się z niefortunnej decyzji ogłoszonej pod koniec sierpnia, kiedy to postanowiono, że autobusy i tramwaje będą kursować rzadziej. Po zmianach, które wejdą w życie, tramwaje będą kursowały co kwadrans, poranny szczyt komunikacyjny przedłużono o pół godziny, a popołudniowy przywrócono po wcześniejszych zmianach
- Na odcinkach, po których kursuje wiele linii, tramwajów będzie tyle, że na przystanek będą podjeżdżać co dwie minuty. Tak będzie na przykład na Powstańców Śl. czy Legnickiej - powiedział dla „Gazety Wyborczej” prezes MPK Witold Turzański.
Urzędnicy pomyśleli także o tym, żeby tramwaje nie stały na każdym skrzyżowaniu na światłach. Na razie w pięciu miejscach zostanie wprowadzone sterowanie sygnalizacją w taki sposób, żeby to właśnie tramwaje miały pierwszeństwo. Elektroniczny system sterowania ruchem, który przyspieszy przejazd komunikacją na każdym skrzyżowaniu w mieście, jest w fazie przygotowań. Obecnie trwa przetarg na wybór firmy, która wprowadzi takie rozwiązanie.
Te wszystkie działania podejmujemy po to, by tramwaj był głównym środkiem transportu w mieście. Chcemy, aby autobusy zabierały pasażerów z osiedli i dowoziły tylko do najbliższych pętli tramwajowych. W przyszłości w ogóle nie będą kursować w centrum, bo przez korki na zatłoczonych ulicach ciągle się spóźniają - powiedział prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
jak podaje "Gazeta Wyborcza", to właśnie był powód, dla którego w rozkładzie jazdy autobusów nie wprowadzano zmian. Będą one w przyszłości dowozić „pasażerów do dużych węzłów przesiadkowych, skąd do centrum będą mogli dojechać tramwajami”. Na razie Wrocław ma dwa takie węzły, natomiast ratusz planuje wybudować kolejne dwa, przy dworcach Głównym i Świebodzkim. Już został ogłoszony przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla tego pierwszego. Przewiduje się, że budowa, która zacznie się na początku 2011 roku, potrwa około 12 miesięcy. Na razie nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądała budowa tego drugiego, ponieważ władze miasta uzgadniają terminy z PKP.
Więcej