Noc z soboty na niedzielę, godzina 23.37. Na peron 1 dworca Wrocław Główny wjeżdża pociąg TLK, wiozący pasażerów do Gdyni Głównej. To chwila warta zapamiętania, bo właśnie od tego momentu zmodernizowany peron 1 można oficjalnie uznać za otwarty.
Wyjątkowość chwili potęguje dodatkowo… wyjątkowość peronu 1. To właśnie na nim już dziś podziwiać można wszystkie elementy, które zostały zaplanowane w celu unowocześnienia hal peronowych, przy jednoczesnym podkreśleniu ich zabytkowego charakteru.
Przede wszystkim debiutuje tu nowe zadaszenie, które uzupełnia odkryty do tej pory fragment przestrzeni peronu gdzie nie sięgała stara, zabytkowa wiata. Między dwiema starymi halami peronowymi rozpieto na stalowej konstrukcji membranę, która doskonale wpisuje się w zabytkowe otoczenie, a do tego spełnia swoją funkcję — chroni przed słońcem, deszczem, oraz śniegiem.
Peron 1 w pełnej krasie podziwiać można dzięki zamontowanemu podczas modernizacji dodatkowemu oświetleniu — prócz dawnych lamp, oświetlających peron z góry, pojawiło się oświetlenie koło świetlika oraz specjalne reflektory, wydobywające z mroku elementy konstrukcyjne historycznych hal peronowych.
Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu trwa — w modernizacji są jeszcze peron 2 i 3. Prace zakończą się wiosną 2012 roku.
Aby obejrzeć fotogalerię, kilknij tutaj i tutaj.